The Center of Attention - Kapitel 66

Previous: ”It’s whiskey, 7-Up and ice cubes”
Jag gör ännu en äcklad min. Jag hatar både whiskey och 7-Up. Fy. 
”Horrible” säger jag och lutar mig mot soffan vi sitter i. Harry suckar och himlar med ögonen. Inte för att vara taskig, utan väldigt överdrivet. Vilket får mig att skratta och slå honom i sidan. 
”I’ll get you another one later” säger han med ett skratt och lägger armen om mig.

Några timmar senare står vi utanför klubben allihopa. Saga, Liam och Danielle dök upp någon timme efter oss, och var väldigt party-sugna. Liam brukar som sagt inte dricka särskilt ofta, men ikväll har både han och Saga dragit till rejält. Harry har också druckit rätt mycket, men jag och Danielle är praktiskt taget nyktra. Jag kände inte särskilt mycket för det, och känner att jag kan ha kul ändå. Anledningen till att vi står utanför är för att Saga inte ville stå där ute och röka helt ensam. Och snälla vänner som vi är, följde vi med fast det är typ tretusen minusgrader. 

”Aren’t you cold?” frågar jag Harry och ser ner på hans kropp. Han står här ute i bara t-shirten, vilket är helt otroligt om ni frågar mig. Jag jackan på mig. För sig är det bara en jeansjacka men ändå. Jag skakar sönder. Desperat hållandes min egen kropp.
Han skakar bara på huvudet och stoppar händerna i fickorna.

”No, are you?”
Jag nickar lätt på huvudet och greppar hårdare om min kropp. Kyla är verkligen det värsta som finns. Även om det är mycket varmare här än i Sverige, är det himla kallt. Man mår bara dåligt i kyla. Jag vill flytta någonstans varmt och härligt. That’s my dream.
Plötsligt viras Harry’s armar runt mig och jag ler. Hans varma famn är verkligen det bästa som finns. Vi står där och lyssnar på vad de andra säger ett tag. Saga babblar på om någon spökrunda hon vill gå på här i stan, men ingen annan verkar särskilt intresserad av att gå. Det är för mörkt och kallt. Det kanske är så det ska vara på spökrundor då… men det får mig inte precis att vilja gå ändå.
”Guys! Smile!” ropar Danielle plötsligt och håller upp sin mobil framför mig och Harry. Vi båda ler snabbt och hon tar en bild.
”Aww cute” säger hon innan hon fortsätter mot Liam som ler fylleaktigt och glatt för kameran. Harry lutar sig ner och pussar min kind innan jag vänder min blick från de andra och låter honom kyssa mina läppar istället.
”Are you done yet?” säger han sedan och ser upp mot Saga. Hon himlar med ögonen innan hon fimpar cigaretten.
”You shouldn’t smoke anyway” säger Danielle och ler mot henne.
Hon röker inte på riktigt eller vad man ska säga. Men när hon festar och dricker kedjeröker hon. Något jag har försökt få henne att sluta länge med då jag känner att hon snart kommer bli det dagligen.
Vi går in till klubben igen där musiken nu är mycket lugnare. Bruno Mars - It Will Rain spelas i högtalarna, och det är mest par på dansgolvet. Liam drar genast ut Danielle på dansgolvet, och Saga ser på mig och Harry med höjda ögonbryn. Jag lyser upp och tar tag i Harry’s arm.
”Let’s dance!”
Harry ser besvärat på mig och håller emot.
”No way”
”Why not?” säger jag och putar med underläppen. Han biter sig i kinden.
”I don’t slow-dance” säger han bestämt.
”Don’t be such a wuss” säger jag skrattandes och drar i honom igen ”dance with meee”
Han himlar med ögonen och tar tag i min midja när jag drar honom mot dansgolvet. Jag ser bak på Saga som står kvar leendes. Jag slår vad om att hon egentligen dör lite på insidan. Hon kan aldrig hitta en kille som håller. Hon har alltid varit kär i kärleken och jag mår lite dåligt av att se henne stå där helt ensam. Harry uppfattar genast hur jag känner och lutar sig ner mot mig.
”I have this friend…”
Jag ser på honom och han ler lite.
”I’m pretty sure him and Saga would hit it off pretty well”
När jag förstår vad han menar brister jag ut i ett stort leende. Det skulle vara perfekt.
”Really?”
”Yeah, it’s no fun if she’s all alone… right?”
Jag ler ännu större och kramar om honom. Det skulle verkligen vara perfekt. Jag älskar hur han försöker få mig att må bra. Och mina vänner. Vi går längre in på dansgolvet till Bruno mars härliga röst. När vi är ungefär i mitten lägger jag armarna om honom, och han lägger sina om min midja.
”I hate you for this” säger han med ett litet leende innan han ser sig om. Vill skratta åt honom. Är han så rädd om sin manlighet? Jag trodde att sjunga var värre för killar än att dansa, men jag antar att jag hade fel på det planet.
”You’ve danced with me before silly” säger jag och ler gulligt mot honom samtidigt som vi rör oss till musiken.
”Not like this”
”There’s a first time for everything”
Han skrattar bara lätt åt mig innan han ger mig en snabb kyss.
Vi dansar resten av låten, jag kan känna att Harry slappnar av efter ett tag. När han ser att alla andra killar är i precis samma sits som honom. När han inser att det faktiskt är rätt mysigt också. I slutet av låten sjunger han med i mitt öra, vilket ger mig små rysningar i hela kroppen. Hans röst är så otroligt vacker. Rosslig, men ändå så mjuk.
”You should do a collab with Bruno Mars” säger jag på vägen tillbaka till Saga, och han skrattar.
”That would be amazing”

Ännu någon timme senare sitter vi alla vid ett bord och har var sin drink. Killarna pratar om turnén och förklarar deras dagliga schema och så vidare. Jag har redan hört denna historien flera gånger av Harry, så jag sitter med mobilen istället. Zayn har lagt upp en bild på honom och Jossan på twitter. Jag ler lite åt det han skrivit.

@zaynmalik: me and my love pic.twitter.com/Oeo64f….

Jag vet inte riktigt om det är ett glatt eller sorgset leende jag har. Är det Becca sa verkligen sant? Jag måste prata med Josefin. Det skulle vara så otroligt tråkigt om hon inte vill vara med Zayn längre. Speciellt när han verkar gilla henne så mycket. Men vem vet, han kanske känner precis likadant. Jag hoppas att de håller ihop.
”Let’s go!” säger Harry helt plötsligt och glatt åt mig och ställer ner sitt glas på bordet. Jag ser på honom med höjda ögonbryn och ler. Han börjar låta rätt så berusad nu.
”Now!?”
”Yeah I wanna take you somewhere”
Jag sneglar mot de andra. Jag vill inte vara otrevlig och dra härifrån. Men innan jag hinner fråga ler Liam brett.
”Go! We’ll be alright”
”You sure?” säger jag och ser på dem. Jag vet inte riktigt om jag vågar följa med Harry bara såhär! Man vet aldrig vad för galna idéer han får.
”Yeees! GO!” säger Saga och ställer sig upp för att ge mig en kram. Jag kramar henne tillbaka och säger hejdå till de andra med. Dock dröjer vi kvar i några minuter till då Harry och Liam blir helt inne i någon konversation igen.

Ett tag senare åker vi ner för en lite mindre gata i bilen. Harry ville inte berätta för mig vart vi skulle utan viskade bara stället i Goatie’s öra innan vi åkte. Jag har spänt sett ut genom fönstret för att kunna få något som en liten hint om vart vi är påväg. Men nada. Vanliga byggnader, gator och så vidare. Jag har verkligen ingen aning.
”Where are we going Haz?” frågar jag för hundrade gången och ser på honom. Han ler bara retsamt och biter sig i läppen. Vad tusan har han för sig? Vart ska vi?
”You’ll see. You can stop here.” säger han vänligt till Goatie och vi svänger av. Jag ser ivrigt ut genom fönstret, men till min förvåning finns inget där.
”There’s nothing here”
”Patience, love.” säger han med skratten i halsen innan han öppnar dörren. Och när jag öppnar min dörr är han redan utanför min och sträcker fram handen för att hjälpa mig ut.
”Thank you” säger jag glatt och skuttar ut från bilen.
”Well be back soon” säger han mot Goatie, som nickar och sätter sig i bilen igen.
Vi går ner för gatan, vi går förbi lite olika butiker, och jag tror hela tiden att vi ska gå in i någon av dem. Jag blir mer och mer spänd för varje sekund som går. Till slut stannar vi utanför ett skyltfönster.
”Were here” säger han och ser in mot ljuset där inne. Jag följer hans blick, och mina ögon landar på texten ’TATTOO’.
”Let’s get tattoos” säger han ivrigt. Allt jag kan göra är att gapa. Det står redan någon där inne vid kassan, med ryggen ny-tatuerad… och det ser härligt ut. Den är helt röd och uppsvullen. Jag undrar hur lång tid det tog att göra den.
”Are you kidding me?” säger jag lite småchockat och skrattar till. Han skakar på huvudet.
”It’s fun!”
”You know they’re permanent… right?” säger jag lite retsamt och han ser på mig som att han tog illa upp.
”Yes…!”
”Well I thought you weren’t supposed to get tattoos while intoxicated”
Jag skrattar till lite igen och han kan inte hjälpa att skratta han med. Det är verkligen något alla människor säger. Om du har druckit, tatuera dig inte! Det är stor risk att man ångrar sig. "You might change your mind..."
Men till slut rycker han på axlarna. 
”I’ll take that risk”
Jag ser in ännu en gång. Min mamma skulle dö, men ändå. Jag har alltid velat tatuera mig. Är det här tillfället jag väntat på? Jag ser på honom och ler.
”Then I will to”

Väl inne i studion blir jag nervös. Jag vet inte vad jag vill ha. Vi har suttit i en kvart nu och kollat igenom olika album med tatueringar. Det känns som att jag kommer ångra alla.
”What about this one?” frågar Harry och pekar på en svala. Jag studerar den noga.
”What does it stand for?” frågar jag honom, och Harry rycker på axlarna. Tatueraren ser upp från disken.
”The swallow?”
”Yeah” säger jag och ler.
”It was a symbol used historically by sailors to show off their sailing experience. Traveling long distances was extremely difficult and dangerous in the early days of sailing, so one or more swallow tattoos denoted a very experienced and valuable sailor.” Säger han och nickar.
”Really?” säger Harry, mycket intresserad. Jag suckar bara.
”Well I’m out”
Harry har i alla fall rest mycket, inte jag. Den tatueringen skulle stämma in på honom. Jag fortsätter bläddra igenom albumet samtidigt som Harry tar upp sin iPhone för att söka upp mer information om svalorna. Efter ett tag harklar han sig.
”It says here that, according to one ledgend… a sailor tattooed with one swallow had travelled over 5,000 nautical miles. And that a sailor with two swallows had travelled 10,000.”
”You should get two” säger jag och ler. Han nickar.
”You should get them too”
Jag skrattar.
”No, I haven’t travelled that far”
”I know but, it says that the swallow also represents love, care and affection towards family and friends… showing the loyalty of the person always returning to them.”
Det är nästan som att jag får ett litet hugg i hjärtat när han säger det. Jag tänker på min familj, mina vänner… och honom. Jag tänker på det min pappa sa, och att jag och Harry hittade varandra igen. Jag sväljer hårt.
”That one it is”

Jag sätter mig nervöst i stolen. Harry har redan påbörjat sina svalor vid det här laget, och ligger med en ihopbiten min på ett sorts bord. Han har beslutat att göra dem på bröstet, och dessutom täcka över en annan tatuering som han gjorde för ett tag sedan och inte alls var nöjd med. Han ler lite mot mig när jag sätter mig.
”Don’t be scared” säger han lugnt.
”I am though…” säger jag nervöst ”how long will it take?”
”About an hour and a half” säger min tatuerare, som heter Terry. Jag biter mig i läppen.
”Is it gonna hurt much?”
”Since you want them on your wrist it can be pretty painful, not gonna lie” säger han och skrattar till samtidigt som han fixar med saker på bordet ”the skin there is really thin and sensitive.”
Det där fick mig inte precis att må bättre. Ja ja… jag ska klara det. Jag börjar nästan skratta lite faktiskt. Om min mamma hade någon aning om vad jag gör just nu hade hon blivit helt galen.
”You ready?” säger han och börjar doppa maskinen i svart färg. Jag ser ner på mina handleder och markeringen han gjort av svalorna. Sedan nickar jag.
”Yeah”
”Just try to relax, and think of something else” säger Terry vänligt innan han ber mig lägga upp den på bordet. Harry ser noga på mig.
”You can hold my hand if you want to” säger han och sträcker ut armen från sin liggande ställning någon meter ifrån mig. Jag får sträcka mig lite men når till slut hans hand, och när jag till slut känner den brännande känslan i handleden klämmer jag den hårt. Harry gör en ledsen min när jag grimaserar.
”Does it hurt?” frågar han med ett litet leende.
”Like hell!” utbrister jag och spärrar upp ögonen. ”I don’t get how you can do this all the time”
”It’s not that bad” säger han gulligt, men tyvärr verkar tatueraren komma åt ett extra smärtsamt ställe på honom bara någon sekund senare, för han gör en grimas värre än min vilket får mig att skratta.

När vi båda är klara får vi dem tvättade och så vidare, sedan får vi gå och spegla oss. När vi står där bredvid varandra, i spegeln och visar upp tatueringarna kan jag inte låta bli att le. Inte Harry heller. 
”Now we match” säger han gulligt. Jag nickar glatt, sen inser jag.
”These tattoos are not for you though” säger jag stenhårt och stirrar på honom ”then I could’ve just gotten your name tattooed instead”
Han skrattar.
”Fine, then these ones arent for you either.”
Jag ler nöjt och ser ner på dem. Frågan är om jag någonsin kan se dem som något annat. Något annat än Harry. Vem försöker jag lura?
Harry försvinner iväg när jag fortfarande speglar mig och går raka vägen till min väska. Jag sneglar lite på honom.
”Hey, what are you doing?”
”Just getting my top” säger han och trär på sig ett linne som dyker upp ur min väska.
”Your t-shirt is right there?” säger jag och pekar på den mörka t-shirten han hade på sig redan. Den ligger precis där han la den… på stolen.
”Yeah but I brought a top too… the t-shirt will be too tight after getting these” säger han och ser ner på de röda, smått svullna svalorna.
”You put a top in my bag before we left?” frågar jag och höjer på ögonbrynen.
”Yeah” säger han och nickar med ett halvt leende.
”So you planned this?” säger jag och försöker se lite hårt frågande ut. Han skrattar till.
”Kinda”
Det får mig att le lite. Jag undrar om han ville skaffa matchande tatueringar från början eller om det bara hände.
"Can you lend me my t-shirt?" ropar han och pekar mot den, jag kastar över den till honom och han lägger den i väskan. Han stänger igen den och ställer ner den på golvet igen, sedan sträcker han sig efter sin jacka. Precis då jag kommer på att jag vill ta en bild.
”Wait, let me get a picture!” säger jag och försöker stoppa honom, när han ser det lägger han undan jacka och tar av sig linnet igen. Sedan stannar han upp och låter mig fota. När jag tagit bilden tar han på sig den igen.
”No..! It was unfocused” säger jag och och suckar ”let me take another one”
Han skrattar och låtsas stöna irriterat innan han sneglar ut genom fönstret.
”Fine but I wont take my top of again”
Jag rycker på axlarna och låter honom dra ner kragen på tröjan så jag kan fota igen.
”Thanks” säger jag leende när jag ser att denna blev bra. ”Is it ok if I put it up on instagram?” Han rycker på axlarna och ler.
”Do what you want”.

Och det gör jag. På vägen tillbaka till bilen efter lite snack och chill i studion med tatuerarna lägger jag upp den på instagram, det är nästan att jag missar den lilla gruppen av fans utanför studion. Har de varit här hela tiden? Nu förstår jag varför han inte ville ta av sig igen, vi stod ju mitt i fönstret. Jag drar ner jackan lite så de täcker tatueringarna bättre, jag hade helt glömt bort fansen. Vad kommer de tro? Jag vill inte att de blir arga. Harry ler lite mot mig som att han tänker samma sak, sedan stannar han mig och går fram till fansen. De verkar dock inget annat än glada och tar massor av bilder med honom och frågar vad han skaffade för tatuering. 
”Check Tessa’s instagram” säger han retsamt innan han börjar gå mot mig igen. Tjejerna skrattar gulligt och rycker snabbt fram sina mobiler. Jag ler roat mot honom när han kommer gående.
”You know you are still drunk, right?”
Han fnyser och skrattar till.
”Nahh, they didn’t notice”
”Yeah we’ll see about that! You really should check your twitter tonight”.
Han fortsätter skratta och lägger armen om mig innan vi börjar gå mot bilen igen.
Förlåt, förlåt, förlåt för att jag inte uppdaterat på hur länge som helst. Men jag har haft så otroligt mycket skolarbete att hålla på med. Dessutom kom jag till en del jag inte var så sugen på att skriva och då kan det vara svårt att komma igång och lätt att skjuta upp. Som ni ser försökte jag skapa lite mer känsla med gif-bilderna ovan. Bra eller dålig idé? xx


Postat av: Emma

ÄNTLIGEN JAG TJÖT AV GLÄDJE! Det är en bra idé man får lite mer känsla enligt mig! Uppdatera meeer och ja väntar tills de kommer en ny sex scen ;) haha puss'

2013-01-25 @ 00:40:54
URL: http://sotastt.blogg.se
Postat av: Matilda

Finally!! Så taggad på nästa :) love it!

2013-01-25 @ 04:35:59
Postat av: Anonym

Jätte bra :)

2013-01-25 @ 05:41:37
Postat av: Rebecca

Såbra!! Jag längtar tills nästa kommer upp! :)

2013-01-25 @ 14:07:45
Postat av: Fang

så jävla bra!!! Kan inte vänta till nästa :) xx

2013-01-25 @ 18:49:14
Postat av: Lina

Underbart, bara om du kunde skriva ett kapitel på en vecka de funkar ju ändå hehe, förrseten har du fb eller twitter? :)

2013-01-25 @ 22:14:00
Postat av: Nor

Jätte bra kapitel, dom är så söta!!! Längtar redan till bästa :)

2013-01-26 @ 08:13:20
Postat av: Lova

I LOVE IT <3

2013-01-26 @ 11:42:58
Postat av: Alicia

Älskar det kapitel!!! När kommer nästa ut? kan inte vänta :)

2013-01-27 @ 14:49:04

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0