The Center of Attention - Kapitel 83

Previous:  Jag kramar alla killarna, och säger att vi snart ses igen. Jag kramar till och med Zayn, men det är stelt. Och han vet att jag fortfarande är besviken på honom. Jag ser dock aldrig Jossan krama honom, och jag förstår varför. Jag kramar också Paul och några andra vakter innan jag hamnar vid Harry igen. Vi kysser och kramar varandra om och om igen, till det är dags för dem att gå. Jag känner hur den varma, mysiga känslan i mitt hjärta försvinner mer och mer ju längre bort han kommer. Och till slut är han utom synhåll. Jag suckar för mig själv och ser på tjejerna. 22 dagar. Bara 22 dagar och jag kommer vara i hans famn igen.

Dörren öppnas, och Rebecca går ut ur klassrummet. Jag och de andra tjejerna ser frågande på henne. 

”Hur gick det?”
Hon rycker nervöst på axlarna.
”Jag vet inte… Jag kom verkligen inte på sista frågan. Jag kanske borde suttit längre?”
Jag skakar på huvudet och skrattar till. Detta var sista provet för terminen. Ett litet, fjantigt naturkunskapsprov. Men självklart ska Becca nästan alltid sitta ut tiden, och bli nervös över resultatet. Det är så hon är bara.
”Nej då” säger jag och reser mig upp från golvet ”det gick säkert jättebra”
De andra reser sig upp efter mig och borstar av lite smuts från rumpan. Rebecca ser fortfarande osäker ut.
”Hur gick det för er då?”
”Skit” säger Saga. Så säger hon alltid. Hon är riktigt smart, men hon använder det inte bara. Hon ger upp innan hon börjat och det tycker jag ä riktigt synd.
”Men sluta” säger Jossan och himlar mot Saga innan hon lutar sig ner och tar upp väskan. ”Jag tror det gick rätt okej för mig faktiskt”
Jag lyssnar och nickar, innan jag inser att det är min tur att svara.
”Bra, antar jag. I couldn’t care less om jag bara får E, för jag lämnar Sverige om mindre än en vecka!”
Tjejerna ger mig sura blickar samtidigt som vi går. De är så avundsjuka som de kan bli.
”Och Mexico också…!” säger Saga irriterat ”Jag har alltid velat åka dit”
”Inte jag!” säger Becca, och vi ser konstigt på henne. ”Har ni inte sett Sex and the City filmen eller? Man kan ju bli jättedålig i magen”
Vi andra ser ett tag på henne för att se om hon faktiskt är seriös, sedan brister vi ut i skratt.
”Du måste skämta”
”Äsch” säger jag ”jag tar risken”

På vägen hem från skolan senare den dagen ringer Harry mig. Vi har inte hörts så mycket nu de senaste dagarna då bandet har haft mycket att göra och det är tidsskillnad som vanligt, så jag blir glad när han faktiskt ringer.
”Hi!” säger jag glatt när jag svarar.
”Hiya, what’s up?”
”Just walking home from school, and you?”
”Got up a while ago and now I’m getting my hair done”
På honom låter det som att det är jobbigt, men det måste väl vara skönt? Att bara kunna vakna upp och bli stylad och fixad av någon annan när man är på tour. Fast samtidigt måste det vara rätt så jobbigt att behöva se bra ut hela tiden.
”Lucky you” mumlar jag ändå avundsjukt och han skrattar.
”So how’s my girl doing?” säger han och försöker byta ämne.
Jag himlar lätt med ögonen och ler.
”I’m doing very well thank you. How are you doing?”
”I’m fine, I’m fine.” säger han och suckar. Inte så övertygande. ”I’m tired though... feels like I haven’t been sleeping at all.”
Jag tycker genast lite synd om honom.
”They’re not killing you with work are they?” frågar jag oroligt. ”Touring should be fun”
”It is! It’s just, really exhausting sometimes. And sleeping on a moving bus is not my thing. I’m not made for traveling so much.” säger han med ett litet skratt.
”Where are you now?” 

”We got to Detroit this morning. We we’re in Toronto, Canada yesterday”
”But Detroit is in America right?” frågar jag och sparkar på en sten när jag går. Han skrattar.
”Yes”
”Well sorry” säger jag generat ”I’m not good at that stuff”
”Haven’t you heard about Eminem?” frågar han sedan.
”Uhm yeah I have?”
”Well then, if you’ve heard about Eminem, you’ve heard about Detroit.”
”I’ve heard about Detroit I just wasn’t sure about where it is!”
”Okey okey” säger han retsamt och skrattar. ”So how’s school going?”
”Good good” svarar jag och tänker ”I’ve done all my tests and stuff now and me and mom have been to a couple meetings with the principle talking about different ways I could keep studying in England.”
”And what did he/she say?”
Jag ler lite.
”He said that I could either take a gap year, and start school again when I come back, or keep studying what I’m studying online. And since we’re not planning on me going back anytime soon, all of us thought it would be best if I kept on studying online. It’s really complicated and it’s hard for me to explain but, he said that if I complete my course he could make sure I can come here and graduate with the others in my class too, so I don’t miss out.”
”Wow, really? That’s nice of him.”
”I know right. So I will study the same as my classmates kinda, I just… won’t be there” säger jag med ett skratt.
”Are you sad about that?” frågar han allvarligt.
”Both yes and no” säger jag fundersamt och ser på vägen framför mig ”I will miss my friends, and maybe even the lessions sometimes… But at the same time I’m so tired of getting up every morning to go to the same place with the same annoying people. Moving in with you will be something new and I think I need it in some way. All I want is to graduate with my friends, and that’s possible now so… Everything’s perfect.”
”...I can’t wait for you to move here” säger han glatt i andra änden, vilket gör mig jätteglad också.
”Same”
”You wanna hear about something fun?”
”Sure” säger jag med ett skratt. Han har alltid så roliga saker att berätta. Till skillnad från mig som bara går i skolan dag ut och dag in i väntan på sommarlov.
”I was doing an interview yesterday, and they asked about you guys…”
”Us? And?”
”I told them. Everything.”
”Like what?” säger jag en aning nervöst. Inte allt allt va? Jag menar, ja. Det är ute att vi är tillsammans. Och när de har blivit frågade om de är singlar förut har Harry alltid sagt nej. Inget av det har jag något problem med att han snackar om egentligen. Men han har aldrig pratat om mig, eller tjejerna. Jag hoppas bara att han inte menar våra galna fester eller pinsamma stunder när han säger 'everything'.
”How we met you girls, and stuff”
”And stuff?” upprepar jag frågande med ett skratt. 
”Well you can see for yourself, it’s up.”
”Really? Where?”
”I’ll send you the link later”
”Great” säger jag och svänger in på min gata. ”And… have you gotten the results yet?”
Självklart pratar jag om faderskapstestet. Han och Caroline gick äntligen och fixade det. Nu får både han och William svaren som de förtjänar. Även om Caroline är stensäker på att Harry är pappan. Han suckar lite. Jag vet att han är otroligt nervös över det hela.
”N-no… not yet.” säger han, och jag märker att han är ledsen över allt. ”They said it could take a couple of weeks”
”Will they call you or..?”
”Yeah… I hate waiting so much... I just… want to know so bad.”
”I know, it must be hard not knowing… But… you know I’m here for you? And I’ll be right there with you in a couple of days to support you whatever the results show.”
”Thanks” säger han vänligt ”I miss you”
”I miss you too”
Jag svänger nu upp på min gata, och känner att samtalet är på väg mot sitt slut.
”Well, I’m all pampered and done now” säger han med ett skratt. Jag ler stort.
”And I’m outside my house”
”Alright, I’ll send you the link later, okey?”
”Yeah” säger jag glatt ”bye, love you”

”Love you”
Jag lägger på med en suck, och tänker på hur mycket jag saknar honom.  

När jag kommer in genom ytterdörren hör jag barnprat från övervåningen. Just det ja, Emilia skulle ha med sig en kompis hem idag. Great. Jag sparkar av mig skorna och går in. Jag letar i köket och vardagsrummet efter någon förälder, men det är tomt. Så jag fortsätter till övervåningen och ser in i Emilias rum. Där sitter hon och hennes bästa vän Sara och leker med barbies på golvet.
”Hej tjejer” säger jag och ser ner på dem små. De ser förvånat upp men ler när de ser mig.
”Hej!” säger båda glatt innan de fortsätter mumla något om leken. Varken mamma eller pappa är där inne, så jag fortsätter mitt letande i huset. Jag kikar in i deras sovrum, men det är tomt där också. Till slut går jag till badrummet, och där finner jag mamma, städandes. Jag ställer mig i dörröppningen.
”Hej hej”
”Åh hej” säger hon och fortsätter torka av handfatet. ”När kom du hem?”
”Nyss”
”Hur gick provet?”
Jag ler och himlar en aning med ögonen. Självklart ska hon fråga om det på direkten.
”Bra… tror jag”
”Tror?” frågar hon och lyfter på ögonbrynen. Jag rycker på axlarna.
”Jag kan ju inte veta hur det gick, eller hur?”
Mamma stannar upp i städandet och ser på mig.
”Men hur kändes det då?”
”Bra!?” säger jag smått irriterat.
”Det är viktigt att du gör bra ifrån dig nu i slutet, det vet du” säger mamma bestämt och jag himlar med ögonen ännu en gång.
”Jaja…”
Jag vänder mig om för att gå.
”Föresten, du vet att Emilia fyller år snart. Och eftersom att du inte kommer vara hemma då är det väl bra om du skaffar en bra present? Har du tänkt ut något än?”
Jag suckar, helvete. Det hade jag helt glömt. Jag vänder mig om och skakar på huvudet.
”Nej inte än…”

”Du kan ju fråga henne vad hon önskar sig sen?”
Jag nickar och ler lite.
”Okej”
Sedan går jag till mitt rum. Det är synd att jag inte är här för att fira henne. Hon fyller ju hela sex år. Men jag får fira henne när vi åker till Grekland istället.

Någon timme senare får jag ett sms från Harry där han skrivit vad videon heter. Jag sitter redan vid datorn och avslutar några sista uppgifter för skolan, och trycker bara upp en ny flik. Jag går in på youtube och skriver in namnet på intervjun, och snart poppar en video upp. Först kommer Liam i videon, de frågar honom om Danielle och jag ser hur han försöker le och inte avslöja för mycket. Det gör mig ledsen. Jag vill att det ska bli bra mellan dem igen. Sedan kommer Zayn, och han väljer att inte prata om sin relationsstatus alls. Han skämtar bara och säger att allt är bra. Hjälp vad han ljuger. Fyra minuter in i videon dyker Harry till slut upp, och mitt hjärta slår en liten volt. Han är så fin. Intervjuaren börjar med att fråga om turnén och albumet, sedan kommer frågorna som jag väntat på.
”And, is it true that your girlfriend is swedish?”
Harry ler en aning, som att han funderar på om han ska säga något eller inte. Men till slut nickar han.
”Uhh, yeah. That’s true”
Han ler stolt, och intervjuaren fortsätter.
”So how-… how did that happen? You met her and her friends when they we’re in London, true? How long have you known them?”
Harry verkar lite överrumplad över alla frågor samtidigt, men skrattar lite innan han försöker börja.
”We’ve known them for about a year now… and yeah we met them in London.”
”Did you meet at a party or?”
”No no...” säger han med ett litet skratt, och jag kan inte hjälpa att le stort heller ”We got stuck in the London Eye together.”

”Really?” säger intervjuaren överintresserat.
”Yeah, we were filming for something and they just happened to be there. Then the whole weel got stuck and we sat up there for like hours”
Jag älskar hur koncentrerad Harry alltid ser ut när han ska förklara saker. Intervjuaren skrattar högt.
”Wow, what a great way to meet! So, you and your girlfriend, Tessa- is that right?”
Harry nickar.
”Was it love a first sight up there?”
Harry skrattar.
”Uhm, I don’t think it was for her anyway. I was pretty scared up there actually so I mostly stayed to myself and tried to focus on my phone. But when I looked up, my eyes were like drawn to her… And then, she looked at me…”
Han stannar upp lite, som att han tänker tillbaka på det. Och jag blir nästan lite rörd någon sekund, sedan flinar han istället.
”But she just rolled her eyes at me. I don't think I made a very good first impression.”
Intervjuaren skrattar och Harry fortsätter.
”She didn’t know I was scared, so she just thought I was being rude or something. But then we started talking and… yeah things just went on from that really.”
Intervjuaren nickar och tittar i sina papper.
”So, what are the perks and disadvantages of being famous and being in a relationship in your opinion? You know, there’s hate and many things about being in the spotlight that could destroy a relationship.”
Harry nickar lika allvarligt han, och tänker efter.
”Yeah I mean… The worst thing for me is the hate, probably. Like you said. It’s not fun to hear, or read hurtful things directed to someone you care about. I mean nobody does. And… it’s hard for me to see her get hurt about what people say. She doesn’t deserve the mean comments she’s getting at all. But, as it is now I guess you just have to try and ignore it. She’s great and I just hope in time that people can accept her, or at least accept that I’m happy with her. And I guess, being in my situation it's hard to really know, who you can trust or… who’s real you know? It’s great to just have someone that want’s you for you, and not because you’re in a band. I mean Tessa didn’t even know who I was when we met so. But yeah I trust her."

Efter det Harry sa började värsta samtalet om hat, tillit och privatliv mellan de två. Jag orkar inte riktigt fokusera på det, utan sitter och tänker på allt han sagt, och blir mer och mer rörd ju längre jag sitter. Att han ville dela allt detta med världen, och att han försvarade mig så. Samtidigt som jag halvlyssnar på konversationen de nu har om när jag joinar turnen skickar jag ett sms till honom för att berätta hur gullig jag tyckte intervjun var. Jag kollar in twitter en stund efter det, och hittar en bild som Niall lagt upp på twitter över Detroit. Sedan återgår jag till plugget.


Vid middagen pratar jag och mina föräldrar länge om flytten. Jag tro att det börjar sjunka in för oss alla nu att jag snart inte kommer bo här längre. Visst, jag kommer bo här ett tag till. Men jag kommer ju faktiskt inte vara här. Jag kommer vara på turné och sedan i Grekland. Jag kommer inte ha tid att vara hemma. Så det är nästan som att jag flyttar den sjäte ändå. Mamma vill redan bestämma in besök för dem till England, och får försöka förklara om och om igen att vi inte ens har tittat på lägenheter. Och att vi båda gärna vill flytta in i eget innan de kommer och hälsar på. Det är i alla fall en trevlig middag, och jag tycker det är härligt att prata så lätt om det. Det känns bra att de har accepterat allt detta, och att jag kan flytta utan att det är massa problem mellan oss eller vad man ska säga. Jag frågar också Emilia vad hon önskar sig i födelsedagspresent, och jag får ett nytt svar var femte minut. Den nya One Direction skivan när den kommer ut, en ny häst till hennes barbies, en princessklänning, någon docka som kan simma… Massa saker helt enkelt. Då har jag mycket att välja mellan i alla fall!
Efter maten fortsätter jag plugga i mitt rum, jag har mycket att avsluta innan sommarlovet börjar och jag känner att om jag ligger lite före i arbetet kommer det vara lättare nästa år. När jag är klar belönar jag mig själv genom att beställa lite nya kläder på nätet. Eftersom att jag kommer umgås med killarna under hela turnén och vara i the center of attention, kan jag i alla fall försöka se lite fin ut med nya kläder?
Jag försöker somna snabbt, som alla andra nätter. Jag vill att det ska bli sommarlov så jag kan åka till Mexico och träffa min man igen. 


Tror ni har fattat vid det här laget att jag hatar mellankapitel. Svårt att komma på vad man ska skriva om och det är inte särskilt kul. Därför blir det kanske lite kort och tråkigt men jaja! Hoppas ni gillar det ändå! Någon frågade om jag ska fortsätta skriva på min andra novell Autumn Term någon gång, och JA! Det ska jag, känner bara att jag vill avsluta den här lite innan i alla fall :)



Postat av: alva

åh så bra!! :D mera! :D

2013-06-21 @ 15:06:57
Postat av: Emelie

BÄST SOM VANLIGT! Längtar till nästa kapitel!!

2013-06-22 @ 12:51:11
Postat av: Bella

Jag ÄLSKAR sättet du skriver på!!! Längtar till nästa

2013-06-22 @ 13:49:52
Postat av: Johanna

Grymt bra. Och du skriver så sjukt bra, man lever sig verkligen in i dina texter, jag gör det iaf hehe.
JAAAAMEN du är skit duktig:)))))))))))):):):)

2013-06-22 @ 15:51:20
Postat av: Nada

Grym som vanligt shiiiiiit

2013-06-22 @ 23:39:25
Postat av: Elsa

avsluta den här lite först..? NEJ NEJ NEJ. DE FÅR INTE TA SLUT!!

2013-06-24 @ 00:29:20
Postat av: Stina

Du är så sjuuuukt duktig på att skriva! Längtar tills nästa :D

2013-06-25 @ 11:23:10
Postat av: Bella

Ja, nu kommenterar jag igen... Den andra bilden från höger på din header, vad ska det föreställa?? Skulle gärna vilja veta :) Ett tips (inspiration) jag skulle kunna komma med eller som skulle vara lite kul att ha med i berättelsen (för min del iallafall) är att tidigare har Harry gjort något mot Tessa t.ex. "handduks-snärten" (eller vad den ska kallas men jag tror du förstår vad jag menar) och då skulle väl Tessa kunna göra något mot Harry, vad vet jag inte riktigt men du kanske har någon ide? Kram + fortsätt skriva snälla!!!

2013-06-26 @ 16:42:13
Postat av: Bella

När kommer nästa kapitel? Jag längtar sååååå! Hoppas det kommer snart eller om du vet vilken dag? Ha det bra! :)

2013-07-02 @ 20:19:02
Postat av: TCOA

Hej allihopa!
Jag har haft fullt upp den senaste tiden, men försöker verkligen skriva så ofta jag kan! Kommer dock åka till Italien imorgon bitti, så nästa kapitel kommer upp tidigast om en vecka. Ha ett bra lov girls! <3

2013-07-05 @ 20:41:50
Postat av: manda

Underbart som vanligt! Så glad att du kommer att fortsätta med din andra fanfic! :)

2013-07-11 @ 00:22:44
Postat av: Fang

När kommer du hem? Haha kan inte vänta att får läsa, jag har saknat dig ska du veta :) xx

2013-07-12 @ 21:56:52
Postat av: Lova

Åh längtar tills du kommer hem! Kan inte vänta längre, vill läsa vidare! haha :D

2013-07-14 @ 13:51:56
URL: http://lovamaria.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0