The Center of Attention - Kapitel 81

Previous: Denna gången ler jag glatt för fotot. Det är verkligen otroligt hur han kan irritera mig så grovt, sen göra mig glad på direkten. Han vet verkligen vilka knappar han ska trycka på. Allt han gör får mig att älska honom så mycket mer. Okej inte handduks-snärten då… den var inte så härlig. Men det spelar ingen roll. Han är perfekt och jag vill aldrig släppa taget om honom. Efter vi tagit bilden sminkar jag mig snabbt och fixar håret, sedan är det dags att gå. Vi ska möta alla på en resturang innan klubben, och det kan man ju inte komma försent till. 
En halvtimme senare svänger jag, Saga och Harry upp utanför en resturang inne i stan. Det är inte allt för många människor utanför men några fotografer och fans i alla fall. Harry stannar upp några minuter för att ta bilder osv. med fans, och jag och Saga blir ledda in i resturangen av en vakt för att slippa alla blixtrar. När Harry kommer in efter oss tar det ytterligare någon minut innan vi blir ledda till vårt bord. Där de andra redan sitter.

”Heey! There you are!” säger Louis glatt ”we were starting to get worried”
Vi skrattar och sätter oss ner vid bordet. Alla är här förutom Josefin… och Zayn.
”We’re not that late” säger Saga och tittar på klockan ”only-”
”Only thirteen mintues to be exact” säger Louis och höjer på ögonbrynen. Saga fnyser.
”That’s nothing”
Louis skrattar och jag lägger en hand på hans axel där jag sitter bredvid honom.
”Well sorry for keeping you waiting”
Louis flinar och skrattar till innan han räcker mig en meny.
”Here, I already know what I’m getting”
De andra får också menyer från de andra, och vi kollar igenom vad som finns. Jag väljer till slut en slags löwbiff med sås och potatis. Lät riktigt gott! Harry därimot väljer någon skaldjursrätt, vilket jag gör en äcklad min åt. Skaldjur har aldrig varit min grej. Fiskpinnar är gränsen.
”So where are we going afterwards?” frågar han sen och ser på Niall och Becca. De rycker på axlarna.
”We haven’t really decided. Collage or Pure sounds fun”
”We wanted to ask you guys what you thought first”
”Well, I think we should go to Collage” säger Saga och ler. Jag nickar.
”Sounds good to me”
Alla ser runt lite på varandra, smånickandes.
”Then Collage it is!” säger Louis högt och visar ett stort vitt leende.

Middagen var riktigt härlig och vi sitter länge där och pratar och skrattar. Det är tråkigt att inte Zayn eller Josefin är med, men jag tror att det är bäst så i alla fall. Alla har roligt och tänker på allt annat än problem. Vi pratar om allt mellan svenskt väder till småsyskon och klädmärken. Louis berättar om sina syskon och hur de två yngsta hade ringt honom idag och frågat om han kunde köpa med sig svenskt godis. Vi skrattar över hur söta de är och jag och tjejerna ger honom självklart tips på det allra godaste, som han skriver ner i anteckningarna på mobilen. När vi lämnar resturangen har jag räknat ihop det till att sex stycken fans kom över till vårt bord och frågade om bilder. Det är sjukt hur mycket fler det är än förut när man är ute någonstans. Men killarna ler glatt och tar bilder och ger kramar till varenda en. Jag vinkar vänligt till dem när de säger hej då. Alla är så söta så. Som sagt lämnar vi resturangen, och ett tag senare svänger vi upp utanför nattklubben Collage. Där är det dock fler människor, och vi blir snabbt ledda in i klubben av vakterna. Väl där inne får vi välja mellan att gå till V.I.P. delen eller helt enkelt stanna i havet av människor. Vi väljer att stanna då det är så mörkt där inne ändå. Alla försvinner iväg på direkten, och till slut är det bara jag och Harry kvar. Han ger mig ett snett leende och nickar mot dansgolvet.

”Wanna dance!?” ropar han så jag hör, och jag nickar ivrigt.
”Of course!”
Jag länkar snabbt ihop min hand med hans, och han leder min in bland folket. Någonstans i mitten stannar han och vänder sig om mot mig. Musiken är i full gång redan, och vi börjar röra oss efter den. Efter bara någon minut kommer en grupp fram och frågar om en bild, och jag backar tålmodigt undan och erbjuder mig att ta bilden åt dem. Detta händer ett antal gånger, och jag gör samma sak varje gång. Det brukar inte göra mig något, men nu när det faktiskt är min sista kväll med honom skulle jag helst vilja spendera tid med honom ostört, även om vi är ute. Men jag antar att det är sådant här jag får leva med helt enkelt.
”Sorry…” säger han med ett sorgset leende när ännu en grupp som bett om bild försvinner. Jag ler mot honom och rättar till hans mössa.
”Don’t be silly, it’s fine!”
”But it’s our last night together and I’d rather spend it with you than taking pictures..” säger han lågt tätt intill mig så ingen annan hör. Jag ler och lägger min hand på hans bröst. Jag älskar att han känner precis samma sak som mig.
”It’s fine” säger jag sedan ännu en gång ”wanna get a drink?”
”Sure” säger han nickades och tar tag i min hand igen. Men denna gången är det jag som leder honom. Vi trycker oss igenom massan av folk fram till baren. Där finner vi Liam och Louis med drinkar i händerna och en grupp människor runt sig. Jag antar att de har samma problem som oss. De nickar glatt mot oss när vi kommer.
”What do you want?” frågar Harry mig, och jag rycker på axlarna. Jag känner att jag behöver slappna av mer om jag ska ha kul och glömma fansen. Och här vill jag inte stanna, när fansen runt omkring killarna märker att ännu en medlem av bandet har dykt upp blir de som galna.
”Just a shot maybe?”
”Really?” säger han och flinar ”you’re up for that?”
”What do you take me for?” säger jag en aning stött innan jag skrattar. ”I want something that’s quick so we can get out on the dancefloor again.”

Jag kastar en blick på tjejerna som börjat ropa mot Harry och står och viskar med varandra. Och Harry förstår.
”Yeah, same” säger han och ger mig en blinkning med ena ögat innan han ropar till sig bartendern. Jag passar på att gå fram till killarna så länge.
”Hey Tess!” säger Liam med en tjej runt armen. Jag vill inte vara dömande, och jag vet att han och Danielle har problem. Men att hålla på sådär? Jag höjer på ögonbrynen.
”Hey…” säger jag en aning förvirrat, innan Louis tar tag i min arm.
”This is Tessa!” säger han till människorna runt omkring. Och vissa hejar, andra inte. En av de få killarna runt omkring väljer till och med att skaka han med mig. Och jag hälsar awkwardly tillbaka.
”You having fun?”
”Yeah, sure!” säger jag och försöker låta positiv. Men jag kan se på hans ansiktsuttryck när han hör mitt svar att han förstår att jag inte är allt för nöjd.
”Are you?” säger jag snabbt och försöker få bort fokusen från mig.
”Hell yeah!” säger han högt, och Liam instämmer genom att nicka innan han tar en sipp från sin drink. Plötsligt känner jag en lätt knackning på min arm, och när jag vänder mig om står Harry där med en shot i var sin hand. Han räcker den ena till mig, och Louis skrattar.
”Shots? Already?”
Jag svarar inte utan häller bara i mig den. De andra i gruppen ropar imponerat när jag försöker få bort den äckliga smaken i munnen genom att göra grimaser. Jag antar att Harry tar sin direkt efter mig också då jag hör samma tjut direkt efter. Jag räcker mitt glas till honom igen och ser på honom. Och han har samma äcklade min han.
”Another?” frågar han sedan, och jag nickar.
”Another”

Efter två shottar till blir kvällen bättre. Jag känner ingen oro, ingen ledsamhet eller irritation på fansen. Jag hoppar glatt omkring på dansgolvet med både Harry och andra människor. Harry får något headband som det står insider på av någon, som han genast byter ut mössan mot. Jag tar självklart över den, även om det är är varmt. Så nu ser vi båda ascoola ut. Vi hittar Becca och Niall efter ett tag som verkar ha fått i sig ännu mer alkohol än oss. Till slut dansar vi omkring i en hög och skriker med till musiken som dunkar i högtalarna. När refrängen kommer ser jag och Becca på varandra med händerna i luften.
”Hey I heard you were a wild one! Ooooh!”
Vi skrattar högt och fortsätter. 
"If I took you home I'd be a homerun! Show me how you'll do!"
Jag dansar runt och vänder mig sedan om och ser på Harry.
”I wanna shut down the club, with yooou!”
Vi båda pekar på varandra när vi sjunger you. Sedan skrattar vi högt.
”Hey I heard you liked the wild ones, wild ones, oooh!” 
Efter det börjar dunket igen och vi hoppar upp och ner med alla i klubben. Såhär roligt har jag inte haft på länge!

Jag har ingen aning om vad klockan är när vi ramlar in på hotellet. Även om vi tar bakvägen är det några fans där, som verkar ha väntat hela kvällen. Jag blir ledsen när jag ser att Paul föser bort oss från dem, då han anser att killarna druckit för mycket. Harry nästan gråter och Paul får praktiskt taget lyfta in honom genom dörren. Liam skriker ”I love swedish girls” högt för att få dem att må lite bättre innan dörren stängs, och de skriker högt. Väl inne verkar killarna glömma bort dem helt och hållet, och klänger och skrattar på varandra. Jag har ärligt talat aldrig sett Liam såhär borta förut. Paul och den andra vakten försöker desperat lugna ner killarna. Men de lägger knappt märke till det och rusar snabbt, (men vingligt) igenom den långa korridoren som leder in till den ’riktiga’ hotelldelen. När dörren till lobbyn öppnas har Becca hoppat upp på Nialls rygg, och Louis sjunger Robbie Williams ”Angels” för fulla muggar. Fans står utanför den riktiga ingången med, och skriker och vinkar in genom glasdörrarna. Killarna vinkar fylle-aktigt tillbaka, och Paul får ännu en gång försöka styra upp allt och ta oss till hissarna.
”You know…” börjar Liam och lägger en arm om mig samtidigt som vi går in i hissen ”... You have very pretty eyes”
Samtidigt så säger Paul hej då till den andra vaken, som lämnar oss här. De andra killarna, förutom Harry, vinkar hej då honom också. Harry kastar en arg blick mot Liam.
”She’s mine”
Liam gör en ’oops’ min och tar bort armen från mina axlar på direkten. Harry ställer sig på direkten intill mig, och ler sedan nöjt. Becca sitter fortfarande på Nialls rygg, som nynnar på Jedwards ”Lipstick” nu.
”She’s got her lipstick on here I come dadadum”
Saga står och kör sten, sax, påse med Louis. Jag har faktiskt inte märkt att hon fortfarande är med förns nu. Jag trodde hon skulle hem.
När hissen plingar och dörren öppnas ser jag nästan paniken i Pauls ögon. Jag hinner se hur Niall viskar något till Becca, och hur hon busigt nickar innan de plötsligt rusar ut ur hissen. Alla andra snubblar ut efter för att se vad de hade så bråttom till. Niall rusar igenom den jättelånga korridorren, och Becca slår hårt på varenda dörr de swishar förbi. Paul skriker till och springer på direkten efter. Vilket bara får både Niall och Becca att skrika och skratta högre än förut. Vi andra står kvar och skrattar till döds.
”They’re mental!” skrattar Louis ut och skakar på huvudet. Till slut ser vi hur Niall snubblar till och hur de båda dunsar ner på golvet i en hög.
”Ouch!”
Paul når dem några sekunder senare och får dem båda att resa på sig. Han ser både arg och road ut på samma gång när han strängt går med dem till Nialls rum.
”Bed! Now!”
Sedan föser han in dem i rummet. Vi andra står fortfarande kvar i början av korridoren och skrattar åt alltihopa. Men när Paul kommer mot oss med 0 tålamod tystnar vi. Louis gör en min och nickar mot sitt rum.
”Goodnight then! Seeya tomorrow!”
Sedan försvinner han snabbt bort. Paul ser till att han går in i sitt rum innan han kommer fram till oss andra. Nu har Harry trött lutat sig mot en vägg och ler gulligt när han kommer. Liam ser dock fortfarande road ut, men verkar knappt kunna stå själv. Saga.. ser förvirrad ut. Paul suckar och ser på oss alla.
”Looks like I have to get you all into bed…”
Vi alla skrattar trött, och Paul nickar.
”C’mon you”
Han hjälper oss fram till Harrys rum och öppnar dörren. Sedan ställer han Liam i dörröppningen.
”Stay here”
Han följer oss in till sängen och sätter Harry på sängen. Sedan ser han på mig. Jag är fortfarande ganska borta själv, men jag är nyktrare än vad Harry är i alla fall.
”Can you take care of him?”
”Of course” säger jag leende och drar av mig skorna. Paul nickar tacksamt innan han rätar sig upp och går till Liam.
”And now you Mr.” säger han skrattandes och tar tag i Liam som ler men ändå ser halvt svimfärdig ut.
”Great… Amazing…” mumlar han och vinkar mot oss innan hand leds bort.
"Hey! What about me!?" frågar Saga stött och dyker upp i dörröppningen. Paul skrattar igen.
"And you too miss...!"
"I don't even have a place to sleep...!" hör jag henne sänga innan dörren stängs igen. Jag skrattar till och ser på Harry som nu fallit tillbaka i sängen. Jag orkar inte oroa mig för Saga nu, det löser sig. Nu har jag den här krabaten att oroa mig för.
”You okey baby?” frågar jag och slänger iväg den sista skon. Han skrattar till lite där han ligger. Nästan som att han skrattar åt något annat än det jag frågade.
”No… I feel fucking amazing”
Jag himlar med ögonen och reser på mig, innan jag raggligt går över till andra sidan av sängen där han är. Hans ben är fortfarande utanför sängen, och jag sätter mig på knä.
”Let me help you”
Jag får kämpa med att ta av hans skor, då skosnörerna blir suddiga och ändrar sig hela tiden enligt mig. Dessutom känns mina fingrar som spagetti. Men äntligen får jag av båda två, sedan reser jag mig en aning upp för att hjälpa honom med byxorna. När jag når gylfen hör jag Harry grymta till.
”You’re gonna rape me?”
Jag flinar en aning och drar ner den.
”Ha-ha”
Han hickar till och lyfter på huvudet aning så han ser mig, sedan skrattar han. Han har verkligen sämst humor.
”You look hot in my beanie you know” säger han fylleakigt, och jag ler samtidigt som jag börjar dra av byxorna.
”You look hot in that headband”
Han hjälper till slut med att sparka sig ur byxorna, sedan rullar han stönande upp helt på sängen och lägger sig på rygg. Jag reser mig upp igen och börjar ta av mig mina egna kläder. Det är svårt när man ser dubbelt.
”Seriously…” hör jag hans röst säga från sängen ”you’re too hot”
Jag ser upp och flinar en aning mot honom, och han ligger med huvudet lutat mot ena armen med blicken på mig. Och jag vet inte om det är alkoholen som spökar med mig. Eller jo, jag vet att det är alkoholen… Men jag gillar det. Jag gillar att han tittar på mig. Jag biter mig en aning i läppen och ler retsamt mot honom.
”Really?”
Jag drar ner gylfen på shortsen och börjar dra ner dem från mina höfter en aning. Han med biter sig i läppen och nickar sakta. Jag kan säga att jag aldrig har klätt av mig inför någon förut på det här sättet, och jag tror knappast att det verkligen är sexigt. Men med alkohol i blodet blir allt härligt. Jag tar av mig shortsen helt och hållet, sedan börjar jag långsamt knäppa upp min blus med. Harry ler sexigt från sängen, och verkar inte ha något att klaga på i alla fall. När blusen fallit till golvet står jag i de sexiga underkläderna Harry valde ut åt mig, och han ler nöjt.
”I like those…”
”Me too” säger jag och ser ner på dem ”but… they’re a bit uncomfortable though”
Jag ser hur något lyser upp i Harrys ögon, och jag vänder mig om. Jag sneglar på honom över axeln för att retas en aning, sen knäpper jag upp BH:n. Jag låter axelbanden sakta glida ner för mina armar innan jag låter den falla till marken. Jag står så ett tag efteråt. Även om jag har alkohol i blodet tar det mycket för mig att våga vända mig om. Men jag vet att han accepterar mig som jag är. När jag osäkert vänder mig om, kan jag inte se annat än ett leende på Harrys läppar. Han ser mig upp och ner i några sekunder, innan han skakar på huvudet.
”Oh my god” säger han till slut, och jag skrattar till. Sedan nickar han mig till sig. ”Come here already”
Jag pressar ihop läpparna och rusar fram till honom. När jag klättrar över honom i sängen tar han genast tag i mina lår och trycker mig nära. Sedan kysser han mig hårt, som att han inte kan hålla sig längre. Vi fortsätter kyssas så ett tag, tills han tar tag i hela mig och vänder på oss. Han är nu över mig, och flinar när han sätter sig upp en aning.

”I’m giving you that hat”
Jag glömde att jag hade mössan på mig, och tar genast av den.
”Noo!” säger han desperat. Men jag skakar på huvudet och slänger bort den.
”No way”
Han verkar dock glömma bort det snabbt, och fumlar med sin tröja. Jag sätter mig också upp en aning för att hjälpa honom. Både hans tröja och bandet hamnar på golvet några sekunder senare. Han återgår genast till mig, och kysser min nacke samtidigt som han stryker min kropp upp och ner. Hans andning blir snabbare ju längre tiden går, och jag bestämmer mig för att våga göra något jag aldrig vågat förut. Plötsligt tar jag tar i hans axlar, och trycker ner honom mot madrassen som han gjorde med mig. Det är min tur att vara on top. Så fort jag ser hans chockade, men nöjda min under mig känner jag hur paniken stiger. Tänk Tessa! Vad gillar han. Jag lutar mig snabbt över honom och börjar kyssa hans bröst. Jag känner på direkten hur den ena av hans stora händer placeras på min rygg, och hur hans fingrar börjar stryka den upp och ner. Jag som redan är nervös blir distraherad av hans beröring. Han ska inte förstöra det här! Jag kan! Jag stryker mina händer över honom, och börjar lätt röra mig mot utsidan av hans boxershorts. Jag känner hur han rycker till under mig, och han släpper ut ett mörkt läte. Det ger mig klartecken att jag ska fortsätta, och jag fortsätter röra mig långsamt. Han tar ett djupt andetag och verkar inte riktigt veta vad han ska göra av sina händer längre. Jag ler nöjt över reaktionen jag får, och biter mig i läppen. Jag trycker mina händer över hans mage, innan jag låter dem glida ännu längre ner. När jag kommer till kanten av hans topman boxers bestämmer jag mig för att skippa teasen och dra av dem på direkten.
Jag vill ha honom nu. 


Har haft sjukt stressigt i skolan nu i slutet, så har verkligen inte haft tid att skriva. Satt uppe till klockan kvart i två nu fast jag ska upp sex haha! Ville verkligen få upp ett kapitel! Gör mig så glad att jag har nya läsare. Och någon undrade hur många kapitel till det kommer, och kan säga att det kommer många fler. Har så mycket planer nu att det kanske till och med kommer en TCOA 2! Men vi får väl se ;) Hoppas ni gillar kapitlet! Kramiiis

 



Postat av: Jerk

Skitbra kapitel!!! Assååå jag dööööööööör! Du beskriver så sjukt bra! gosh. orkar inte! Så jävla bäst!

2013-05-30 @ 08:57:56
URL: http://fiaberggren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Super bra :D

2013-05-30 @ 09:52:04
Postat av: Nog

Men åååååååh så bra, meeeeeer!!!

2013-05-30 @ 12:09:19
Postat av: Nada

HERREGUUUD VAD BRA! SVIMMAR NÄSTAAAAAN

2013-05-30 @ 18:06:18
Postat av: Fang

Omg sjuk bra ju!! Jag orka inte vänta på näst kapitel jag dööör xx

2013-05-30 @ 18:59:04
Postat av: Bella

Asså, jag kan bara hålla med "Jerk". Jag är bokstavligen beroende av de här kapitlerna du skriver, du är bäst!!

2013-05-30 @ 19:58:28
Postat av: Lova

Omg för bra för att vara sant! Seriously i'm dead!
Och fatta hur helt galet glad jag blev när ja läste att det kommer komma många fler kapitel på denna underbara novell? AÄKRRJDLDÖFK

2013-05-30 @ 21:21:53
Postat av: Anonym

Grymt bra! :D meera

2013-05-30 @ 22:34:47
Postat av: Olivia

Jag är en ny läsare och jag ÄLSKAR denna novell den är den bästa jag någonsin har läst! ( och tro mig, jag har läst många!) Jag är super glad att det kommer komma mycket mer kapitel och att den inte ska sluta än!! Jag har tipsat typ alla mina vänner om din novell och några av dom har börjat läsa den!! Jag har läst denna novell nästan oavbrutet!! Du är grymt bra!!!! Jag hoppas att typ Jossan kysser en kille framför Zayn så det blir lite mer drama mellan dom!!!!!! Jag ÄLSKAR hur grymt bra du är på att skriva, sluta inte! ;) <3

2013-05-30 @ 23:03:42
Postat av: Astrid

Jag är en ganska ny läsare och du är helt grym. Sluta inte med ditt skrivande, du kan komma långt! Seriöst, du borde ha A i a i svenska! Och man märker på ditt sätt att skriva att du är dukti och inte tappar lusten. Ja, men den här novellen är så sjukt himla bra o h du planerar väl handlingen och NÄR saker ska hända. Den här novellen är bäst, jag har aldrig läst någon bättre och kommer fömodligen aldrig göra det! Älskar den här novellen!

2013-05-31 @ 06:27:37
Postat av: Elin

Asså åh va bra du skriver så jävla grymt kapitel! Är så sjukt glad att de kommer många fler kapitel och kanske en del2 :)

2013-05-31 @ 08:30:05
Postat av: Elsa

Jag har verkligen INGET EMOT hur mycket dian kapitel kan dröja, det bygger upp stämningen och du har ju ett liv liksom! Jag tycker att du inte ska stressa för att få upp ett kapitel, ta din tid! Novellen är fortfarande den bästa JAG NÅGONSIN LÄST UTAN ATT TVEKA! Hoppas de kanske kan komma lite mer regelbundna kapitel under sommaren..? Men känn ingen press! Jag bryr mig inte så mycket! Kram :)

2013-05-31 @ 08:30:24
Postat av: Emelie

Bäst som vanligt! Älskar att du har så långa kapitel!

2013-06-02 @ 10:12:49
Postat av: manda

Underbart som alltid!Har suttit och läst igenom alla kapitel i några dagar nu, hehe, kan ju säga att jag bara älskar din fanfic mer och mer! Men jag undrar om du har slutat att skriva på din andra fanfic, Autumn Term? :)

2013-06-02 @ 20:44:48
Postat av: Emma

Hej, jag hittade hit i Fredags och fastnade direkt. Man kan säga att det blev kärlek vid första ögonkastet mellan mig och denna underbara novell, så nu har jag läst ikapp alla 81 kapitel på 3 dagar och kan inte vänta tills nästa. Meeer<3 Jag älskar verkligen allt med denna novell, exempel Harry och Tessas sätt att vara med varandra, jag älskar dem båda.

Keep going girl, you rock!

Ps. Denna novell får aldriiiiig ta slut, det tillåter jag tyvärr inte om du respekterar det ;) haha

Massor utav Kramar! xx

2013-06-02 @ 22:35:55
Postat av: Stina

Ååååååååh så bra! Längtar till nästa :)

2013-06-03 @ 20:04:41
Postat av: Ellie

Hittade hit igår, läste ill klockan 6 på morgonen och fortsatte när jag vaknade. Så grymt bra skrivet! :)

2013-06-09 @ 17:15:27
Postat av: Fang

Kolla in varje dag för nya kapitel! Men jag vet att du har mycket att göra år stressa inte! pusspuss xx

2013-06-10 @ 18:11:41

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0