The Center of Attention - Kapitel 79

Previous: Hon står tyst och stilla där bredvid honom länge och bara lyssnar. Hon gör inte ett ljud, och ser beundrande på honom hela tiden. Till och med Becca säger att hon borde gifta sig med Niall när hon blivit lite äldre, haha! När klockan blir runt 3-4 går killarna upp till balkongen igen för att träffa fans. Som de gjort under dagarna här. Jag väljer att stanna i studion med Emilia och Becca som vanligt. Runt åker vi hem igen då Harry måste tillbaka till studion efter middagen. Denna gången får vi skjuts, och Emilia både vinkar till fans och kramar om Niall hundra gånger innan hon till slut hoppar in i bilen. 
Senare den kvällen sitter jag med Jossan i köket och pratar samtidigt som Harry står vid spisen och lagar mat till alla. Josefins föräldrar skulle bort på något ikväll, så jag frågade om hon ville äta här med oss. Och självklart ville hon det då det är Harry som lagar maten. 

”Är verkligen inte säker på om jag vill åka längre ens...”
Jag putar med underläppen.
”Men kom igen, det kommer bli kul ändå. Jag lovar att saker har löst sig fram till dess”
Vi har pratat om turnén nästan hela eftermiddagen. Jag vill fortfarande att hon ska komma och hälsa på några dagar, även om hon inte är tillsammans med Zayn längre.
Hon pillar lite med sina händer och rycker på axlarna.
”Tänk om det inte har gjort det då? Då kommer det bara kännas som att jag tränger mig på.”
”Nej aldrig, du hälsar ju på oss andra. Du kan ju komma när Becca är där också, och du kanske kan släpa med dig Saga till och med.”
”Jag vet inte…” säger hon och suckar. "Känns så pinsamt bara."
"Nej då, allt kommer lösa sig, och om det inte gör det så kan du hänga med o-"
”-Tess, can you put those in the microwave please?” avbryter Harry plötsligt och nickar mot en påse tortillabröd innan han börjar pilla med någon tallkrik. Jag ger honom först en blick för att han avbröt, sen flinar jag.
”Oh so you’re actually using the microwave now? I thought you said you could cook for real?”
Han ger mig en blick.
”Ha-ha… Real funny..”
Sedan återgår han till att fixa med någon ost och små… kex? Nått i alla fall. Jag tar tag i påsen och går fram till micron, jag snubblar nästan över Emilia som sitter på golvet bredvid min stol och ritar. Mina föräldrar sitter inne i vardagsrummet och ser på tv, jag tror de är överlyckliga över att slippa laga mat och bara slappa för en gångs skull. Även om jag är lite nervös över hur det Harry lagar kommer smaka. Han har alltid sagt att han gillar att laga mat, och har är väl duktig på att steka ägg på morgonen. Men middag… jag är osäker på den fronten faktiskt. Jag stoppar in några av bröden i micron för att värma dem en aning, sedan sätter jag mig på barstolen igen.
”Here taste this” säger han plötsligt och räcker fram tallriken med de små bröden.
”What is it?” frågar jag och ser äcklad ut. Är det gurka på? 
”Eww what’s that?” frågar Jossan och pekar på det.
”What do you mean eww?” säger han stött ”it’s pickle!”
Han tar en själv och äter den.
”See, it’s good”
”No thanks…” säger jag och rynkar på näsan. Han ser chockad ut.
”C’mon you’ve got to taste one! Don’t be such a baby”
Jossan tar  till slut en och smakar men jag tvekar fortfarande. Jag stirrar på henne i väntan på en äcklad min men den kommer aldrig.
”Hmm” säger hon och rycker lätt på axlarna ”it’s not that bad actually”
Harry ler stolt och slickar sig diskret om tänderna.
”Told you, Tess take one”
”Noo” säger jag och skakar på huvudet. ”I’m saving myself for dinner”
”Pfff! Suit yourself!” säger han och försvinner ut i vardagsrummet. Jag lovar att min pappa kommer älska det. Han älskar småtugg. Jag och Josefin fortsätter prata smått om Zayn, och efter ett tag kommer Harry ut igen, utan tallkriken! Han ler retsamt mot mig men jag bara himlar på ögonen. Wow, mästerkocken. Kan göra lite kex med ost och gurka på. Han går direkt tillbaka till att laga maten, och jag studerar honom när han går omkring och rör i grytor och liknande samtidigt som jag småpratar med Josefin.
”How’s it going?” frågar jag till slut och ser på honom. Han rusar omkring och letar efter något verkar det som.
”Uhm, great. It’s just hard to find stuff here”
”What are you looking for?”
”Salt”
Jag lyfter på ögonbrynen.
”It’s right infront of you.”
Han letar med blicken och ser förvånad ut. Sedan sneglar han på mig.
”Where?”
”There” säger jag och pekar på en skål ”in the little bowl that looks like a cracked egg”
Harry letar igen, och hittar den till slut. Sedan garvar han åt skålen.
”I would never have found that on my own. You have to write ’salt’ on it or something.”
”Why? Our family knows where the salt is, we’re the only ones that cook in here. And now you know too”
”I guess, thanks” skrattar han ut och återgår till maten.
”So” säger Jossan och harklar sig ”when are you going?”
Både jag och Harry ser på henne, och jag tror att båda undrar vem hon menar.
”Me or?” frågar Harry och hon ler.
”No Tessa” When are you going on tour? So I know.”
”Well I don’t even know...” säger jag och ser på Harry ”we haven’t really planned anything yet. When school’s over I guess”
Harry nickar en aning och rör om i kastrullen. Sedan plingar micron.
”Can you get that?”
Jag hoppar ner från stolen och hämtar tallkriken med bröden och ställer dem framför mig på bänken. Sedan lutar jag mig mot den.
”När slutar skolan nu igen?” frågar jag Jossan och funderar.
”fjärde tror jag”
”Where are you the fourth?” frågar jag och ser på Harry.
”Uhmm… Dunno”
”I’ll look it up” säger Jossan och drar fram mobilen. Jag går fram till spisen där Harry just nu håller på att slänga i massa kycklingbitar i kastrullen.
”Smells good”
”Tastes good too” säger han och stoppar en kycklingbit i munnen. ”Want one?”
Jag nickar och han tar upp en innan han håller upp den framför mig. Jag öppnar munnen så att han kan stoppa in den, men istället luras han och drar bort den vilket han tycker är jättekul. Jag ger honom en blick och till slut ger han mig den i alla fall och jag ler nöjt.
”It says here…” börjar Jossan och kollar koncentrerat ner i mobilen ”that you’ll be in Mexico from the fifth to the sixth of june.. then you’ll play in San Diego on the eighth”
”Ohh right” säger Harry och nickar ”then Las Vegas after that, right?”
”Yeah, on the nineth”
”You have to see Las Vegas” säger han och ser leendes på mig ”it’s incredible”
”So when should I go?” frågar jag och tänker efter ”and when does the tour end?”
”When do you wanna go?” frågar han ”I want you there all the time but you have to look up when you can go and how long you can stay.”
Jag rycker på axlarna.
”The whole tour ends on July first” säger Jossan och scrollar på mobilen.
”Where?” frågar Harry och stänger av spisen.
”Uhh, Sunrise?”
Harry nickar och tänker efter.
”So when you end school, there’s about a month left of the tour” säger han och ser på mig ”how long do you wanna stay on tour?”
”I mean, as long as possible... as long as you want me there” säger jag och skrattar ”but I know my parents was talking about going to Greece maybe”
"I told you, I want you there with me all the time"
Han ler mot mig och tar upp talkrikar innan han börjar gå med maten ut till bordet.
"You want some help?" frågar Jossan och tar tag i några saker.
"Sure" svarar han innefrån matsalen och hon springer efter. 
Jag undrar verkligen när vi ska åka till Grekland. Jag vill kunna ha semester både med Harry och min familj.
”Mamma!!?” ropar jag och ser mot vardagsrummet.
”Jaa?” ropar hon, men jag märker att hon är helt uppslukad i något tv-program. Hon har sin tv-röst.
”Skulle vi åka till Grekland i sommar eller?”
Harry går snabbt förbi mig och knuffar till mig lätt i sidan.
”Dinner’s ready” säger han lågt och ler.
”Mmm!” ropar hon tillbaka, fortfarande med tv-röst.
”När då? Och maten är klar!”
Jag hör hur de stänger av tv:n efter en stund där inne samtidigt som mamma verkar tänka. Sedan kommer både hon och pappa gående ut ur vardagsrummet.
”Ja du, vi tänkte någon gång i juli kanske. Jag får ju inte semester förns den fjortonde eller något sådant.”
Mamma lyfter upp Emilia från golvet på vägen, sedan går vi alla in i matsalen.
”För jag tänkte bara… Jag ska ju följa med killarna på turné i sommar och jag vill vara där så länge det går.”
”Jaha när är det då?” frågar hon och sätter sig.
”Alltså, om vi åker i juli är det okej för då är det redan slut”
Mamma nickar och ler.
”Så bra då, då kan du ju stanna så länge du vill” 
Betyder det här att jag ska följa med killarna en hel månad? Hjälp! Jag ska precis förklara för Harry då pappa börjar prata.
”This looks really nice” säger han och ser på all mat. Harry ler stolt. ”I haven’t had chicken wraps in a long time”
”Yeah same” säger Harry och räcker över bröden till alla ”but when we went to the store this was the only thing I could come up with that I actually know how to cook, so”
”A great choice” säger pappa glatt och häller upp kycklig-röra på tortillabrödet. Jag är faktikst riktigt stolt över Harry. Jag har inte smakat än då, men det ser riktigt gott ut och han gjorde allt helt själv. Förutom brödet då, all annan hjälp nekade han. 
”What are you doing after your tour, Harry?” frågar pappa sedan och börjar lägga på grönsaker. Harry skakar på huvudet och rycker på axlarna.
”Uhh, nothing.. I think” säger han och tänker efter ”well, not nothing but we’ll probably get some time off before going back to work”
Pappa ser på mamma som nickar. Vadå, vad tänker de nu?
”Maybe you would want to go with us to Greece?” säger hon sedan.
Jag spärrar upp ögonen. Va? Var det mamma som sa det där precis? Harry ser också lite förvånad ut.
”R-really? I mean sure! That would be amazing" säger han smått chockat och ser runt på alla ”If it’s okey by you?” 

Mamma skrattar.
”Yes of course!” säger mamma och ler. ”It would be really nice if you could come with us”
”Vem är du och vad har du gjort med min mamma?” säger jag och chockat och stirrar på henne. Mamma skrattar.
”Vad menar du nu?”
”När jag var tillsammans med Thomas fick han inte ens följa med till Mormor och Morfar?”
Även om mina föräldrar gillade Thomas, var det strikta regler. Jag menar visst, jag är äldre. Hon har inte sagt något om att vi har sovit i samma säng här, fast vi egentligen inte fick. Hon har inte sagt något om att jag har varit ute för sent. Hon verkar ha accepterat att jag ska flytta till London, och att jag ska på turné. Vad har hänt!?
Hon rycker bara på axlarna och ler.
”Du är 18 nu”
”When are you going by the way?” avbryter Harry fast han förmodligen ser att jag inte riktigt är klar med mamma.
”Sometime in June” svarar mamma leendes ”I really hope you can join us Harry, it’s been really nice getting to know you this week”
"But you have to ask you parents first if you can go of course!" säger pappa skämtsamt och tycker han är hur rolig som helst. Dear Lord... Harry verkar dock tycka det är roligt och skrattar med honom.
"I'm sure it's fine!"
Jag bara fortsätter stirra gapandes, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Betyder det här att de helt har accepterat honom? Eller mamma då. Harry ler mot henne, som ler tillbaka, och jag kan se att han blir rörd av det. Jag menar, hans mamma accepterade mig näst intill på direkten. Men min mamma har haft lite svårare att acceptera hela den här grejen med kille, kändis och London. Jag tror att det hela skrämde henne så mycket eftersom att hon inte vill att jag ska försvinna någonstans.
”And it’s been really nice getting to know you too.” säger han seriöst, men med samma leende på läpparna. Pappa nickar nöjt och mamma ser mer än lycklig ut. Efter det blir det som en liten pinsam tystnad, och ingen vet riktigt vad de ska göra. Till slut tar Jossan en tugga av maten.
”This is really good Harry!”
Pappa istämmer snabbt.
”Very! I’m impressed”
”I'm glad you liked it” svarar han stolt och ler mot mig.
Middagen flyter på som vanligt efter det. Inga fler konstiga snack eller pinsamma tystnader, vi pratar glatt om allt möjligt och skrattar mycket. Jag kan inte låta bli att se lyckligt på min mamma då och då. Min älskade, överkontrollerande och nervösa mamma.

Efter middagen sitter jag och Harry på mitt golv och spelar fisk i sjön, eller som det heter på engelska… Go fish. Vi blev riktigt uttråkade efter middagen och när Jossan gått (efter att vi tvingat henne att hjälpa till med disken), och det slutade med fisk i sjön.
”All your… nines” säger Harry koncentrerat och ser upp på mig från sina kort. Jag sneglar ner på mina egna kort. Ha-ha.
”Go fish” säger jag och ler elakt. Och han suckar.
”You never have any of the cards I need, you cheater!”
”I’m not cheating!” skrattar jag ut. Det gör jag faktiskt inte!
”Oh yeah? Prove it! Let me see”
”I’m not gonna show you, then I’ll lose!” säger jag och slår bort hans hand som försöker ta tag i mina kort.
”Ouch!”

”I guess you’re gonna have to trust me on this one, Styles” säger jag malligt. Han ser tjurig ut
”I know you’re cheating…”
”I’m not, now pick a card”
Han väljer till slut ett kort, och suckar. Han är verkligen sämst på spel. Han kan inte kontrollera sin glädje eller besvikelse. Om det går bra vet man om det, om det går dåligt vet man verkligen om det. Nu är det min tur, jag ser ner på mina kort. Jag behöver en till fyra för att få ett par.
”All your… fours?” säger jag osäkert och ser på honom. Han blänger på mig.
”You cheater!” brister han ut. Jag spärrar upp ögonen och kan inte låta bli att skratta.
”What!?”
”That’s the card I just picked up, you saw me picking it up!”
Jag skrattar högt.
”No! How would I do that!?”
Han vänder sig snabbt flera gånger för att se bakom sig om det finns några reflektioner som kunde hjälpa mig att fuska. Men såklart finns det inga.
”I’m not cheating!”
Han ger mig irriterat kortet.
”You are”
”Nooo” säger jag gulligt. Han är för rolig. ”I wouldn’t do that”
Han ger mig en sur blick, men jag ser hur han försöker hålla sig från att le.
”I promise youuuu” säger jag ännu fjantigare för att få honom att le. Men han kämpar vidare. ”I’m not cheating”
Han håller fortfarande i den arga minen, så till slut lägger jag undan korten och kryper närmare honom.
”No!” säger han stenhårt. Jag flinar och sätter mina händer på hans lår för att kunna nå upp till hans ansikte bättre och ge honom en kyss. Men han försöker skrattandes komma undan.
”Don’t come any closer, you cheater!” säger han och lutar sig bakåt samtidigt som han tar tag i mina armar så jag inte kan komma närmare.
”I’m not a cheater!” säger jag och putar med underläppen ”let me kiss you..!”
”Sorry” säger han drygt ”I don’t kiss cheaters”
Jag slutar kämpa och faller tillbaka ner på golvet med en ännu ledsnare min.
”So mean” gnäller jag, och han slutar skratta.
”Aww”
Så fort han lägger ner garden hoppar jag på honom igen och trycker mina läppar mot hans. Han skrattar chockat och försöker kämpa emot i någon sekund, sedan känner jag hur han inte klarar det mer och mjuknar. Under kyssen klättrar jag mer upp på honom och sätter mig över hans knä. Jag vill vara så nära honom jag kan. Men han verkar inte gilla ställningen han sitter i, så det slutar med att han långsamt placerar mig på golvet och lägger sig över mig. Kyssarna är långsamma och kärleksfulla, vilket gör hela min kropp varm och mjuk. När han drar sig ifrån mig kan jag inte hjälpa att le, och han ler tillbaka, bara några centimeter från mitt ansikte.
”See, you’re the mean one!” säger han och gapar.
Jag skrattar till.
”What? Why?”
”You can’t just jump someone like that, I could’ve died from shock or something”
Jag skrattar igen.
”You’re such a retard”
Plötsligt knackar det på dörren, och jag stelnar till i hans famn. Dörren hinner öppnas innan han ens verkar tänka på att krypa av mig, och i dörröppningen står Mamma och Emilia. Jag blir lite irriterad över att Harry inte ens reagerar då, och jag ligger stelt kvar under honom.
”Eeh, hej” säger jag och ler nervöst innan jag diskret slår till honom på armen. Mamma ser bara förvånat på oss.
”Hello” säger Harry glatt och kryper äntligen av mig.
”Hej” säger mamma lika stelt som jag och försöker le ”Emilia ville säga god natt”
Emilia rusar på direkten fram till Harry och ler glatt.
”Hi sweetie! Sleep tight now, okey?”
”God natt” säger hon bara som svar då hon inte förstår. Och Harry skrattar när hon kryper av honom fram till mig.
”God natt” säger hon likadant till mig och kramar om mig.
”God natt, sov sött gullan” säger jag leendes. Sedan springer hon tillbaka till mamma och tar hennes hand.
”God natt då” säger mamma och vinkar, Emilia gör samma sak.
”God natt!” säger både jag och Harry, och han ler stolt för att han kunde säga det.
När de gått ut och stängt dörren ser han glatt på mig.
”You have to teach me some more swedish!”
Jag slår honom snabbt på armen och ser generad ut.
”Why didn’t you get off me when they came in you idiot!”
Han skrattar när jag slår honom.
”What! I thought that was the least awkward! If I stayed on you I thought she would figure we weren’t doing anything werid.”
”Oh my god” säger jag och gör en min. ”Really!?”
Han rycker på axlarna och jag brister ut i skratt. Herregud.

”I am sooo bored” säger han någon halvtimme senare liggandes på min säng i en konstig ställning. Jag sitter borta vid skrivbordet och skriver ut bilder till min vägg, men sneglar bort till honom när han klagar.
”What do you wanna do then?” frågar jag och snurrar på stolen.
”I know something we could do…” säger han sexigt och flinar mot mig. Jag himlar med ögonen och vänder mig om.
”Not a chance”
 Han suckar och faller tillbaka i sängen och jag skrattar.
”Sorry babe, not here”
”Then let’s go someplace where we can” säger han gnälligt, och jag gapar chockat.
”Excuse me, what am I? A booty-call or something?”
Han skrattar och vrider sig ännu gnälligare.
”Noo, sorry I just wanna do something”
”I’ve got school tomorrow you know…” säger jag och ger honom en blick.
”You do?”
”It’s Monday tomorrow…”
”Ahh shit that sucks” säger han och sätter sig upp igen ”can’t we just go out for a minute or so then?”
”And do what?” frågar jag och ger honom en ännu konstigare blick. Vad ska vi göra ute klockan halv nio på en söndag? Han rycker på axlarna.
”I dunno, go for a walk?”
”Since when do you like walks?” säger jag och skrattar. ”Are you planning on taking me to a five star bush in the park where we can have sex or something?”
Han skrattar och skakar på huvudet innan han reser sig upp.
”Just shut up and come with me will you?” säger han när han går fram till mig och sträcker fram handen. Jag stirrar ett tag på honom innan jag visar mig besegrad och tar den.
”Can I at least change clothes first?”
Jag bytte om till sovkläder så fort vi kom upp på övervåningen eftersom att jag inte trodde vi skulle någonstans. Jag sätter snabbt på mig ett par jeans och en av Harry’s skjortor som låg hängd över en stol i mitt rum, under det har jag ett enkelt vitt linne. Det är verkligen något härligt med att ha på sig hans tröjor. Jag känner hans lukt och de är riktigt stora och varma. Men jag beslutar mig för att ta med mig min jacka i alla fall. Det är Maj, men det kan ändå vara riktigt kallt på kvällen. Samtidigt som jag byter om springer Harry och hämtar en jacka och en mössa till sig själv i sitt rum. När vi båda är klara drar vi ner för trappan till hallen och börjar sätta på oss skorna.
”Vi går ut på en promenad!” ropar jag till mina föräldrar som tittar på tv. Så fort jag ropar det kommer jag på att Emilia förmodligen sover, och jag gör en min. Ojdå.
”Okej!” hör jag mamma ropa lågt tillbaka.
Hon ställer inga frågor vilket fortfarande förvånar mig, trots snacket vid matbordet. När vi båda har satt på oss skorna och jag har tagit på mig min jacka drar vi ut genom dörren mot den svala maj-kvällen. Kylan förvånar mig lite faktiskt, jag brukar inte vara ute på kvällen vid den här årstiden, och det är så otroligt varmt under dagarna att man blir van vid det.
”It’s cold…!” gnäller jag, och Harry ger mig en ’are you for real?’ blick. Sedan tar han tag i mig och kramar om mig bakifrån. Vi tar några konstiga ihopsatta steg framåt samtidigt som vi ser oss omkring.
”So, what can you do around here?” frågar han och lutar huvudet mot min axel.
”Absolutely nothing” svarar jag trist, och han fnyser.
”What are you, Miss Negative?”
”Something like that”
”Don’t be boring! I bet there’s loads to do around here. Do you have a bike?”
Han släpper taget om mig och letar runt på vår uppfart. Jag lägger armarna om mig själv för att hålla värmen och skakar på huvudet.
”Noup, haven’t had one since I was twelve”
”Bullshit, everybody needs a bike”
Jag skrattar och tar några steg mot honom.
”I’ve never even seen you on a bike”
”Because I don’t have one” säger han och flinar, vilket får mig att skratta högre.
”You talk so much bullshit, Harold”
”Hey, what’s with the nicknames today?” säger han med ett flin och går fram till mig igen ”is there something wrong with Harry?”
Jag ler stort när han tar tag i mig och får mig att gå baklänges samtidigt som han ser mig i ögonen.
”I want to keep things interesting”
Han skrattar och skakar på huvudet.

”I love you”
”Love you too, Styles”

Vi går runt till många ställen på bara en timme. Vi går förbi lekparken i mitt område där jag berättar om hur jag ramlade och skrapade upp halva ansiktet när jag var fyra, och att det var så jag fick det lilla ärret över mitt vänstra öga. Då visar Harry mig ett ärr på sin hand som han fick någon gång då han var tio och klämde sig i en gunga. Jag är faktiskt glad över mina ärr. De har alla en historia, och kommer alltid påminna mig om en händelse. Lite som tatueringar. Efter hans gung-historia tvingar jag faktiskt med honom till gungorna i parken för att visa.
”Do you have these in England?” frågar jag och pekar på en sådan där enorm nät-gunga.
”I don’t know” säger han faschinerat ”I’ve never seen one anyway. We usually have those flat rubber ones”
Han går fram till den och sätter sig.
”I used to hang here everyday when I was about thirteen” säger jag och ler. Det är kul att tänka tillbaka på sådant. De känns som att det var så nyligen, samtidigt som det känns som att det var så otroligt länge sedan.
”You used to hang out in playgrounds?” frågar han och flinar, och jag himlar med ögonen.
”Yes! Got a problem with that?”
Jag skrattar en aning och sätter mig brevid honom.
”No no… just seems a bit..”
”Seems a bit what!” säger jag snabbt ”you’re hanging out in a playground right now”
”True” säger han och nickar ”but I don’t do that on a daily basis”
”But it’s not that bad, is it?” säger jag och lägger mig bakåt i gungan, och Harry är strax efter mig.
”No place is bad when I’m with you” säger han lugnt och vrider huvudet en aning mot mig. Jag känner hur mina kinder börjar hetta en aning, och jag tar tag i hans hand som ligger precis bredvid min.
”Same”
Vi ligger där länge och bara pratar om allt möjligt. Det jag älskar med Harry är att man kan prata om precis vad som helst, man kan gå från att skämta och driva med varandra till att ligga och mysa samtidigt som man pratar om allvarliga saker. Jag är verkligen redo att bo med honom. Jag känner det i mig.

”What now?” frågar han sen när vi går hand i hand från parken.
”I don’t know” säger jag och rycker på axlarna ”wanna go home?”
Luften är sval och vi gungar våra händer fram och tillbaka en aning när vi går. 
”Do you wanna go home?” frågar han. Jag ser på honom med ett litet leende.
”Well, It’s getting late and I’ve got school in the morning." 
”Oh, right. I keep forgetting” säger han med ett leende ”Let’s go back then, I don’t wanna steal your sleep”
Jag skrattar.
”You can steal my sleep anytime, just not tonight”
Vi går långsamt hem, hand i hand och snackar om London. Hur vi vill att lägenheten ska se ut och var den ska ligga. Vilka möbler han ska ta med och vilka jag ska ta med. Sedan vad för nytt vi ska köpa. Han skrattar och säger att vi borde köpa det mesta på IKEA för att försvenska det så jag känner mig hemma.
Allt är precis som vi lämnade det när vi gick, mamma och pappa tittar fortfarande på tv, och Emilia sover. Vi går snabbt in till vardagsrummet och säger god natt, innan vi går upp till övervåningen för att göra oss i ordning. Eftersom att mina föräldrar inte verkar bry sig särskilt mycket om att vi sover i samma säng längre, struntar vi i att försöka lura dem och Harry dyker upp i dörröppningen med bara sina pyjamasbyxor på sig och tandborsten i munnen en stund senare. Själv sitter jag på sängen i bara t-shirt och trosor och försöker sätta upp mitt hår i en tofs.
”God, I’m so tired...” säger jag slött och drar den sista hårslingan igenom snodden innan jag låter det falla ner på min ena axel. Han går nickades in i badrummet, och jag hör hur han spottar.
”Me too”
”Do you know when you’re leaving yet?” frågar jag, fortfarande sittandes på sängen i väntan på att badrummet ska bli ledigt. Han kommer ut genom dörren några sekunder senare med ett flin.
”Why, is it me you're getting tired of?”
Jag skrattar och reser mig upp.
”No, I just wanna know”
Vi korsar varandra snabbt och jag hör hur han låtsas-tjurar.
”I can’t believe it, you’re trying to get rid of me” gnäller han ut och slänger sig på sängen. Jag skrattar högt och försvinner in i badrummet och stänger dörren. Jag tar upp tandborsten och sätter på tandkräm.
”So, do you know?”
”Nahh, not yet”
Jag borstar tänderna och går på toa snabbt innan jag ser mig i speglen. Mitt ansikte har varit osminkat näst intill hela dagen så jag behöver bara sätta på lite återfuktningskräm sedan är jag klar. Jag suckar för själv, jag orkar verkligen inte med skolan längre. Jag släcker lampan och går in i mitt rum igen. Harry ligger redan ner med mobilen upptryckt i ansiktet. Jag går och släcker i mitt rum också innan jag sakta klättrar över honom till den innersta delen av sängen. Det är som syns är det vita skenet från Harry’s mobil.
”When do you have to get up?” frågar han och låter mig krypa ner bredvid honom.
”Seven, can you set the alarm?”
”Of course”
Jag lägger mitt huvud och min ena hand på hans bröst under tiden.
”Any twitter news?”
Han skrattar till och trycker upp appen.
”I found this before”
Inne på sina favoriter har han sparat en tweet där någon har lagt upp en bild. När han trycker upp den är det en bild på honom och Emilia då vi kom till studion och hon kramade om honom.
”Aww” säger jag och ler stort ”that’s adorable”
”I’m never gonna bring a camera with me ever again, our fans take better pictures anyway.”
”Oh, I totally forgot!” säger jag och kravlar mig ur hans grepp och tänder den lilla lampan på mitt nattduksbord. Jag har inte ens använt kameran jag fick i present än. Jag måste ju testa den. Jag rusar ur sängen och tar fram den oöppnade lådan. Jag har många presenter från festen jag inte öppnat heller. Har inte haft tid. Eller jo det kanske jag har men jag hade helt glömt bort allt. Jag är inte van med att få så många presenter. Jag klättrar ner bredvid Harry i sängen igen och börjar öppna lådan. Den har massa instruktioner och sådant innuti, men de slänger jag bara bort. Har aldrig varit mycket för beskrivningar. Jag lär mig hellre själv.
”Noo” säger jag besviket ”I have to charge it first”
”Charge it over night and use it tomorrow” säger han och lägger armen om mig. Jag lutar mig bakåt med en suck. Jag ville ju så gärna använda den nu.
”I wanted to take a photo of you with it”
Han skrattar och stryker min arm.
”You can photograph me tomorrow”
”But you’re so hot right now…” gnäller jag och ser upp på honom. Han skrattar högt innan han ger mig en kyss.
”I am?” frågar han flinandes, och jag känner hur mitt hjärta slår extra hårt. Jag hatar när han ser på mig sådär. Nej… jag älskar det. Men jag hatar att jag älskar det.
”Yes...” säger jag lågt och fortsätter kyssa honom. Jag kan inte låta bli att dra mina händer igenom hans härliga hår. Han börjar luta sig mer och mer över mig, och till slut ligger han över mig.
”You’re… c-crushing me” säger jag anfått under hans tunga kropp, och den lyfts upp nästan i samma stund som jag säger det.
”Sorry…” mumlar han och fortsätter kyssa min nacke. Jag känner hur rysningarna sprider sig ut i hela min kropp, och jag känner att vi egentligen borde sluta. Mina föräldrar är i rummet bredvid.
”Harry” säger jag lugnt, men han mumlar bara. Även om jag känner att vi borde sluta kan jag inte låta bli att kyssa honom tillbaka när hans läppar stryker över mina igen, och jag tar tag i hans armar. Hans mörka hår hänger lätt ner för pannan på honom och hans ögon är stängda. Jag kan inte låta bli att se på honom i några ynka sekunder, innan mina stängs också. Jag greppar hårdare om hans starka armar som är hänger över mig på varje sida. Jag känner hur Harry blir mer och mer upphetsad då han styker sig mot mig då och då, men jag känner verkligen att det är fel tillfälle.
”Harry seriously…” säger jag anfått och gräver ner mina fingrar i hans rygg istället för armar. ”Not here”
Han slutar efter ett tag och ser på mig.
”You sure?”
Han ler sexigt och stryker mitt lår med ena handen, och jag fnittrar.
”I hate you” säger jag leendes och biter mig i läppen.
”Sorry” säger han för andra gången och kysser mig långsamt bara för att retas ”I just want you so bad…”
”In London you can have me whenever you want” säger jag så sexigt som jag kan, för att reta honom tillbaka, och han ser på mig med en frusterarad min. Han skakar på huvudet och rullar av mig.
”I’ll keep that in mind” säger han och håller upp fingret ”can I get that on paper please?”
Jag himlar på ögonen och tar tag i kamerasladden och batteriet.
”Can you put it in the hole please?”
Han stelnar till och ser på mig. Jag räcker fram den men han tar det inte, istället ser jag hur han kämpar för att inte garva.
”Sure I can”
Jag fattar först inte, men inser sen att han skrattar åt det jag sa och suckar. Så pervers...
”Funny” säger jag uttråkat och trycker ner sakerna i hans hand, och han skrattar.
”I thought you said I couldn’t, but sure I can put in in the hole if you want!”
Han skrattar för sig själv samtidigt som han lutar sig ner och stoppar in kontakten.
”That’s not even funny” säger jag och lägger mig på hans bröst igen när han kommer tillbaka.
”A tiny bit funny” säger han fortfarande skrattandes och lägger sig ner innan han släcker lampan med ena handen.
”You have the worst humor, Styles” säger jag sömnigt och stryker min hand över hans mage.
”No I’m funny!” säger han bestämt ”you’re the boring one, lady”
Jag skakar bara på huvudet och blundar. Jag tror att vi båda är riktigt trötta, för efter det säger vi inget mer. Vi säger inte ens god natt. Ingen av oss orkar och vi kollapsar bara bredvid varandra, och inom några minuter sover vi båda djupt.
Hoppas ni gillar det! För er som gick på konserten, hur var det!? För mig var det helt otroligt! En av de bästa kvällarna i mitt liv känner jag haha! KOMMENTERA! :Dxx


Postat av: Jerk

Supermys kapitel ju!!!! Hehe, sorry för att jag har tjatat sönder dina öron och Facebook chatten haha!

2013-05-14 @ 21:54:56
Postat av: Fang

Jag skrek när jag såg att ett nytt kapitel är uppe, super bra!! Och konserten vara helt magisk och underbart :D xx

2013-05-14 @ 22:25:54
Postat av: Nor

Dör så bra kapitel ååååååh alltså älskar dom två OMG. Konserten var det bästa någonsin!!!!!

2013-05-14 @ 22:28:17
Postat av: Rebecca

ååå, superbra, så mysigt ju! :)

2013-05-15 @ 06:36:43
Postat av: Anonym

Inte för att vara taskig men du måste skriva om jossans & zayns romans & nialls också blir uttråkad men annars är den grym!

2013-05-16 @ 21:50:02
Postat av: Anonym

Drama!!!!!!!

2013-05-16 @ 23:02:09
Postat av: Elsa

ÄLSKAR DE SÅKLART FORTFARANDE

2013-05-16 @ 23:02:33
Postat av: NADA

BÄSTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2013-05-17 @ 21:51:50
Postat av: Anonym

Idag och igår har jag läst igenom alla kapitel av denna novell! Den är hur bra som helst!! Längtar till kapitel 80!! :D meeera

2013-05-18 @ 15:54:47
Postat av: Anonym

Sjukt bra!!!

2013-05-19 @ 02:09:33
Postat av: Lova

Aaah herre gud jag kan inte förklara hur bra detta kapitlet vaaaaar! :') så sjukt jäkla underbart bra! Du är så himla duktig på att skriva.

Konserten känner jag ungefär samma sak, den går inte att beskriva. Den var helt underbar och det var så jäkla fin och härlig stämning i arenan! Älskade det, en av de bästa dagarna i mitt liv!

2013-05-20 @ 15:49:04
Postat av: Ellinor

Helt underbart ju! :D

ps. kolla gärna in min novell om du har lust!

2013-05-20 @ 19:22:15
URL: http://onedshow.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0