The Center of Attention - Kapitel 51

Previous: Killarna sjunger några sånger från skivan och vi tjejer sjunger med som bara den. Förutom Harry som sitter en bit bort med en funderande blick. Han har sett ut så den senaste timmen nu, och ingen orkar längre fråga vad han tänker på, eller om han vill ha något att äta. ”Just let him sit there” säger Louis om och om igen. Och till slut lyssnar de. När jag går för att hämta en till vattenflaska ur kylväskan en bit bort, känner jag hur någon tar tag i min arm. Det är Harry såklart. Greppet är hårt, precis som nere i vattnet och jag ser argt på honom. Men han ignorerar det. ”We need to talk” 

Jag försöker rycka loss min arm men han greppar bara tag i den hårdare. Jag vill inte veta vad han har att säga, det kan vara så många olika saker och jag är verkligen inte på humör just nu. Jag sneglar bort mot de andra innan jag ser på honom igen, Ally får inte se det här. Han greppar hårdare om min arm, nästan så det gör ont. Hans blick har inte ändrats alls, den är allvarlig, men känslosam. Jag pressar ihop läpparna och ser vädjande på honom.

”Please Harry, not now” säger jag lågt. Han ser bort mot de andra och på mig igen.
”It’s because they’re here isn’t it?”
Jag nickar mot honom.
”And you’re drunk”
Han fnyser
”I’m not”

”You are.” säger jag allvarligt och ser på vodkaflaskan i hans hand ”You’re the only one who’s been drinking of that, and not even half of it is left”
Han ser ner på flaskan och skakar om den lite, innan han kastar iväg den ut i skogen bredvid oss.
”Ally can’t see this…” säger jag och lyckas äntligen dra loss min arm ”you can talk to me when you’re sober”
Jag vänder mig om för att gå när han tar tag i min arm igen och drar mig mot honom så min rygg är mot hans mage, och han lutar sig in och viskar ilsket i mitt öra.
”I’ll walk up to her right now and break her heart if you don’t come with me”
För några timmar sedan skulle jag börjat le bara av tanken. Hur Ally får sitt hjärta krossat inför alla andra, hur sårad och bortgjord hon skulle vara var en dröm. Men just nu, när jag står och tittar på henne på håll – hur hon skrattar med de andra och slänger med sitt mörka hår. Känner jag inget annat är ledsamhet. Hon irriterad mig inte ens längre, jag tycker synd om henne, hur hon kan ha blivit så fruktansvärt förälskad i någon som inte ens bryr sig. Jag vill vända mig om, skrika och slå på Harry så mycket jag kan, fråga honom hur han kan utnyttja någon så fruktansvärt och fråga var den riktiga Harry tagit vägen! Men istället sväljer jag ner ilskan, vänder mig om… och låter honom leda mig in i skogen.

Vi stannar vid ett stort liggande träd och han pekar på det.
”Sit”
Jag öppnar munnen för att protestera, han ska inte bestämma vad jag ska göra eller inte. Jag står bra här. Men jag inser snabbt att jag inte vill göra honom mer irriterad än vad han redan är heller, och sätter mig ner med en suck. Han går runt i en liten cirkel och ställer sig med ryggen åt mig, som att han tänker. Innan han vänder sig om och ser på mig med ett uttryck jag känner igen, och faktiskt förstår nu. Det är samma min han hade i London Eye, första gången vi sågs. Rädsla. Han säger inget utan bara står där och stirrar, jag blir otålig och harklar mig.
”Well…?”
”I can’t… do this anymore.” säger han hårt, och jag ser förvånat på honom.
”Do what?”
”You and me… us”
”What are you talking about?”
Är han så full att han börjat yra eller vad? Han skrattar till och ser allvarligt på mig.
”Don’t play stupid, you feel it too”
”Feel what!?”
 Jag ser hur det brusar upp i honom och han knyter ena näven. Till slut suckar han och tar några steg mot mig.
”The tention… the feeling… it’s like something takes over me whenever you’re around” han biter sig i läppen ”it’s still there, and you feel it too, I know it”
Jag ser chockat på honom. Att jag känner det? The hell I do. Jag reser mig upp.
”The only thing I feel right now is disgust”
”Why?” säger han och ser mig djupt i ögonen. Jag skrattar.
”Why? Are you serious?” Hur kan han inte se det ”How can I feel something for you when you’re not even you anymore!? Whenever I see you you’re either a dick or stupidly overprotective, You’ve had a girlfriend for months without even telling me, a girlfriend that loves you by the way and you treat her like shit! You’re so far away from being the guy I met last year, the guy that I actually fell for, that’s why!”
Han stirrar på mig med öppen mun och verkar inte veta vad han ska säga. Som att hela hans värld helt plötsligt har försvunnit under hans fötter och han bara svävar.
”I’m still me?” Säger han till slut.
Han ser inte lika hård ut i ansiktet längre, mer förvånad. Nu är det min tur att skratta till.
”Keep telling yourself that”
”Yeah? Well it’s been hard!” han tar några steg bakåt ”I tried going back to the old me, tried not being so angry all the time, but with everything that’s happened…” Han ser länge på mig, som att han tänker. Försöker få fram det han ska säga på ett bra sätt.
I’ve tried not to think about it, do stuff so I wouldn’t think about you…”
”Stop it…” säger jag tyst och ser på honom. Även om jag inte vill erkänna det har det varit precis samma visa med mig. Jag vet att jag inte har varit mig själv de senaste månaderna. Man försöker tänka på annat, börja om. Men det går inte. Jag har inte varit mig själv sen Harry försvann ur mitt liv. Han suckar
”The only reason I’m with Ally’s because I tried to forget about you… still am”
Jag sätter mig ner på stocken igen och gräver ner huvudet i händerna. Toppen.
”She’s not a pile of trash you can just throw away Harry”
”Why do you care?” säger han och rynkar på pannan ”I thought you hated her”
”I do!” försvarar jag mig snabbt, men inser att det förändrats nu och suckar ”I did…”
”I don’t want her” säger han och sätter sig på huk framför mig på stocken ”I want you”
”Well I don’t want you!”
Jag vet att det jag säger inte är sant. Men jag kan inte vara med honom, han har Ally, och jag har faktiskt Jake i mitt liv nu. Jag behöver en ny start och Harry ska inte vara med i den. Hur mycket jag än vill, kan jag inte vara med honom.
”That’s not true” säger han tomt och lägger en hand på mitt knä.
”It is” säger jag och tar bort den ”now please just go back to your girlfriend”
Jag ser hur han biter ihop och reser sig upp igen. Han ser på mig med en blick jag inte kan tyda, och stoppar händerna i fickorna.
”Fine”
Han börjar gå bortåt i skogen tillbaka till de andra, då jag kommer på.
”Harry!” ropar jag efter honom. Han vänder sig om och ser slött på mig. ”This never happened”
Han säger inget utan forsätter gå tillbaka. Jag sitter där ensam på stocken och tar ett djupt andetag. Det här kommer göra allt så mycket svårare.

På vägen hem går jag tillsammans med Louis och Niall, som är längst fram i ledet den här gången. Som tur va har ingen av gruppen frågat vart jag och Harry tog vägen förut, men jag tror att de märkte ändå. De vet att något är fel. Niall har envisats med att sparka på en sten hela vägen från klippan, så som man gjorde när man var barn. Så därför ser man hela tiden en liten sten flyga fram framför oss om och om igen. Jag orkar inte ens bli irriterad över det. Allt jag kan tänka på är det Harry sa, om hur han fortfarande hade känslor för mig, och om hur Ally bara var där för att försöka ersätta mig. Jag ser bak på henne och Harry, hur de håller hand samtidigt som de går. Jag försöker se på Ally ansiktsuttryck om hon anar något, men jag ser inget. Harry möter min blick och jag sväljer. Jag vill gå och skära av handen på honom. Äckel.
”Me and Niall realised before that we haven’t been clubbing at all here” säger Louis och armbågar mig i sidan så han ska få min uppmärksamhet. Jag ser på honom och försöker upprepa i mitt huvud vad han precis sa, då jag knappt lyssnade.
”Oh, right” säger jag och sätter en bit hår bakom örat.
”We thought of taking the whole group to this club in the city”
”The city?” säger jag och flinar. Han fnyser.
”The town, village… whatever you know what I mean”
”I’m just messin’ with you” säger jag och skrattar ”that sounds fun”
”Yeah, then Zayn can show us some of his sweet dancemoves” säger Niall och garvar mot Zayn som går en bit bakom oss.
”Wait what?” säger och ler lite frågande.
”We’re going clubbing tomorrow night, who’s up for it!?”
De andra hejar glatt och verkar snabbt glömma bort hur trötta de är efter en dag av sol och lek. Jag med, det kommer bli kul. Har inte festat på länge. Även om jag lovat mig själv att aldrig festa med killarna något mer typ hundra gånger. Aja.
”Sounds awesome, but I’m not dancing” säger Zayn och rufsar om Niall i håret.
När vi kommer tillbaka till hotellet går Saga, Zayn och Josefin upp för att sova på direkten… eller sova och sova *blink blink*, jag tror att en av de tre ska sova och Harry och Ally går till hotellbaren… jag som trodde att han hade fått i sig nog idag…
”Anyone up for a midnight swim?” frågar Liam och ser på de som är kvar. Alltså Liam själv, Danielle, Louis, Eleanor Niall och Rebecca.
”Sounds really nice but I think I’ll pass babe” säger Danielle och kysser honom på kiden ”I’m going to bed, night guys”
”We’re going to bed too, thanks for the invite though” säger Louis.
Han, Danielle och Eleanor vinkar hejdå till oss innan de går in i hissen. Liam ser på oss igen och ler.
”Yeah sure” säger jag och lägger en arm runt hans axel, vilket inte funkar så bra då han är mycket längre än mig ”I need the exercise, I’ll go get my stuff”
”We’ll go get our stuff too, why not” säger Niall och tar tag i Rebeccas hand som nickar innan vi alla går in i hissen och åker upp till våra egna våningar.
Saga står och borstar tänderna i sovkläderna när jag kommer upp och verkar tycka att jag är helt dum i huvudet som ska bada nu. Hon visar mig några bilder på kameran hon tagit under dagen på hopp och leenden. Jag blir varm inombords när jag ser dom, men kommer snabbt på att jag har lite bråttom. Jag slänger på mig den första bästa bikinin jag hittar och tar fram min fina One Direction handduk som jag inte hunnit använda än och skyndar ut i korridoren. Nej, jag köpte den faktiskt inte själv. Jag fick den av killarna på Julafton med posten. Dock kom den några dagar försent och jag blev helt paff när jag fick se vad det var. Men jag är väldigt stolt över den och ska minsann visa upp den för dem nu!

Jag möter Niall i hissen på vägen ner. Han är redan där eftersom att han bor en våning upp.
”Where’s Becca?” frågar jag och ställer mig bredvid honom innan dörrarna stängs.
”She accidentally lied down in her bed, and when I came to get her she said it would be impossible to get her out of it” säger han och flinar ”so I just let her stay there”
”Aww” säger jag och skrattar ”I wanted to show her my cool towel”
Jag håller upp den och han börjar asgarva så fort han ser vad det är.
”I didn’t think you would use that!”
”Of course I am, it’s so pretty!” jag pekar sedan på honom ”and look at you, Mr. Handsome”
Han ler stolt och skrattar sen ”I know right”

Nere i lobbyn står Liam och väntar. Han frågar samma sak om Becca innan vi går ut genom den stora glasdörren ut till poolen. Det är helt folktomt och jag ser mig omkring.
”Are you sure it’s even open, I mean it’s like twelve thirty”
”I have no idea” säger Liam och fortsätter gå bort mot poolen. Vi kommer inte ens kunna komma in om den är stängd. De har nämligen stängsel runt hela grejen, och förmodligen vakter på kvällen. ”But why would the door be open if the pool’s closed?”
Niall och jag rycker på axlarna och fortsätter gå ända tills vi kommer fram till grinden. Liam känner lite på den och vänder sig mot oss.
”It’s locked”

”You sure?” Niall går förbi honom och drar lite i olika saker för att försöka få upp den. Men han misslyckas också.
”Looks like we’re gonna have to skip our midnight swim” säger jag och ser på killarna. De därimot, sneglar lite mot varandra och ler.
”Not if…” säger Niall och flinar. 
"Are you thinking what I'm thinking?" säger Liam och ler mot honom.
”If what?” säger jag och ser förskräckt på dom. Vad har det kommit på nu.
”Not if someone can get that chair over there to the other side and we’ll be able to jump over the fence” säger han och pekar på en vit plaststol en bit in i inhängnaden.
”No” säger jag och ser allvarligt på dem ”I wont, and how anyway, there’s no way in?”
”We’ll lift you” säger Liam ”You’re the lightest one of us”
”You sure?” säger jag och ser ner på Nialls kropp. Han och jag måste väga lika mycket så kort som han är.
”I have more muscles than you” säger han och spänner armen. ”I’ll be able to lift you”
”True” säger jag och suckar ”fine, go for it”
De båda tar tag i mina lår och ben och lyfter försiktigt upp mig. Jag håller fast för livet i gallret och hoppas till gud att jag inte kommer slå ihjäl mig.
”Don’t fucking drop me” säger jag när mina fötter börjar närma sig gallret. Killarna bara fnissar och jag undrar hur fan jag hamnade i den här situationen. Jag skulle gått och lagt mig i stället! Till slut hamnar mina fötter på toppen av gallret och jag kan hoppa ner av mig själv. Killarna hejar tyst när jag är över och gör en high-five.
”If I get caught in here, I’ll kill you”
De garvar åt det jag säger.
”Hey we’ll be in there with you in a minute, now hurry!”
Jag smyger fram till stolen och lyfter upp den, det känns som att jag är med i någon spionfilm och att allt kommer börja tjuta om jag går på fel ställe eller rör något. Jag bär över den till killarna och de båda klättrar upp på den en efter en och hoppar över. Efter det stoppar Liam händerna igenom gallret och lyfter över den till vår sida igen så vi ska kunna komma ut sen.
Vi kastar av oss handdukarna på en solstol och går försiktigt fram till kanten av poolen.
”We have to be quiet” viskar jag och stoppar ner stortån för att känna på vattnet. Helvete vad kallt! Plötsligt känner jag hur två händer planterar sig på min rygg och knuffar i mig i poolen. Jag reagerar såklart genom att skrika innan jag landar i vattnet. Jag får gåshud på hela kroppen av kylan och kommer ilsket upp till ytan.
”Who the hell was that!?”
Jag ser hur Niall står en bit bort med ena handen för munnen och den andra för magen för att hålla sig från att skratta rakt ut. Jag skvätter upp vatten på honom och han skrattar bara mer och aktar sig för vattnet.
”Sorry Tess, it was too perfect to be ignored!” säger han mellan skrattar mer.
”Booh!” hör jag sen Liam skrika i mitt öra och dyker upp bakom mig i vattet. Jag skriker till då med, jag hade inte ens märkt att han hoppat i.
”You guys are so mean!” säger jag och putar med underläppen, Liam kramar om mig och pussar mig på kinden. ”Sorryyy! You know we love you!”
Niall putar med underläppen nu också. Jag skrattar åt deras söthet och kramar om Liam tillbaka.
”Aww I love you two dickheads too”
”Hey Niall, you just gonna stand there?” ropar han och ser på Niall som står och håller om sig själv uppe på land. Han ser lidande på oss.
”It’s so cold!”
”It’s not that bad after a while” säger jag och trycker bort mig själv från kanten med fötterna. It’s nice.
”Yeah Niall don’t be a pussycat” säger Liam och flinar. Aww Liam, känner sig alltid dum om han svär på ’riktigt’.
”Just wait, I’ll jump in a few minutes”
Jag får plötsligt en idé och simmar flinandes fram till stegen och klättrar upp. Niall ser förskräckt på mig.
”What are you doing?”
”I want a hug from you too, and since you wouldn’t come to me, I’ll come to you”
Jag sträcker fram armarna och tar långsamma steg mot honom. Han backar.
”No, stop it!”
”But I wanna hug you!” säger jag och forsätter gå. Jag får verkligen kämpa för att inte skratta ihjäl mig.
”But I don’t wanna hug you!” säger han med gnällig röst och försöker akta sig från mig.
”Come on!” säger jag och och börjar gå lite fortare
”Get away from me!”
”No way” säger jag med världens flin ”hug meee!”
Till slut tar han ett förskräckt språng och hoppar i vattnet med både ben och armar helt utsträckta. Liam skrattar så mycket att jag tror han kommer drunkna där han är i vattnet. Jag skrattar också och hoppar i efter honom med ett litet skrik. Niall är redan över ytan när jag kommer upp.
”See, wasn’t that bad was it?” säger jag och skvätter lite vatten på mig.
”Yes it was! Look at my skin!” säger han och håller up sin arm över ytan ”I look like a turkey!”
”I looked like that when you pushed me in too!”
”I didn’t” säger Liam stolt ”because I’m hardcore”
”Pff” säger Niall och simmar under vattnet till andra sidan ”wanna race or something?”

Vi alla går med på att tävla och simmar till ena änden av poolen. Liam vinner, och Niall kommer tvåa. Jag blev inte så irriterad över att jag kom sist, jag har aldrig varit bra på att simma eller något. Men när vi ska tävla i att göra bomben blir det viktigt. That’s the real deal. Tyvärr går det inte riktit att avgöra vem som vinner av oss tre, men Liam höll koll när jag och Niall hoppade samtidigt och min blev större! Victory! Vi håller på så ett tag, hoppar i, puttar i varandra och skrattar och har kul. Till slut glömmer vi till och med bort att vi måste vara tysta. Till slut kommer personalen och skäller ut oss och vi springer skrattandes och skrikande därifrån. Killarna är gentlemen nog och ser till att jag kommer över gallret först innan de själva hoppar över. Vi stannar inte förns vi kommer till min korridor och skrattar jättehögt.
”Oh man that was fun!” säger Niall och andas häftigt ”the best part was how Liam slipped in the lobby!”
Vi skrattar ännu högre och lugnar ner oss innan vi säger god natt till varandra och går till våra rum. Jag tar en snabb dusch när jag kommer hem för att få bort kloret och skrattar nästan för mig själv när jag tänker tillbaka på vårt nattliga äventyr. Hjälp vad jag älskar de här killarna!

Förlåt för att det tar sådan jävla tid med kapitlerna, skolan har kört igång och jag har tappat lite motivation. Känns som att den suger vad jag än skriver haha! :) Hoppas NI gillar det i alla fall. Kommentera :)



Postat av: Ida

det är så bra så :))

2012-09-04 @ 20:50:08
Postat av: Nor

Så himla himla bra!!!

2012-09-04 @ 21:43:59
Postat av: Nathalie

Sluta säg att det suger det gör det inte!!! Det äger! Jag blir så jävla sur när du säger så! så sluta med det :D ok? Skit bra kapitel! Och fortsätt med det! Kan inte vänta tills nästa kapitel kommer! Skynda dig! :D hoppas det händer något mellan Harry och tessa! :D

2012-09-04 @ 21:58:04
Postat av: Ebba

Sluta säga att det inte är bra för det är det! Längtar till nästa :D

2012-09-04 @ 22:41:37
Postat av: Angie

Jag tycker iaf att den är grym! Blev överlycklig när jag såg att du hade uppdaterat :D

2012-09-04 @ 22:56:20
URL: http://anotheronedfic.blogg.se
Postat av: Mathilda

Skit bra, i loved it!! ❤

2012-09-04 @ 23:10:43
Postat av: Fia

Lika bra som alltid!!

2012-09-05 @ 07:47:20
URL: http://fiaberggren.blogg.se/
Postat av: majmona :)

Awesome :) !! SKRIV MERAA :D

2012-09-05 @ 11:07:37
URL: http://www.setfiretotherain.devote.se
Postat av: Malin

Asså Ebba, den är så himla bra! Sluta säg att den suger, för jag döööör. PUSS x

2012-09-05 @ 21:36:24
URL: http://thestoryofonedirection.blogg.se
Postat av: Sofia

HUR GRYM SOM HELST

2012-09-06 @ 19:05:55
URL: http://directionstorys.blogg.se
Postat av: Lova

Sjukt bra! MEN TESSA OOCH HARRY MÅSTEMÅSTEMÅSTEMÅSTE BLI TILLSAMMANS IGEN, SERIÖST ÅÅÅÅÅÅH :'D

2012-09-09 @ 23:54:51
Postat av: Anonym

sjukt bra

2012-09-10 @ 21:34:47
URL: http://onedirectionstorynovell.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0