The Center of Attention - Kapitel 56

Previous: ”Det ser bra ut, är du klar eller?”
”Strax” säger jag och ler, och hon nickar innan hon går ut ur rummet. Jag behöver bara kolla en sista sak. Har inte vågat läsa smsen från Jake än… Han har ringt också, men jag har varit för feg för att svara. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vet inte heller om han har sett bilden eller hört något. Jag får ta det med honom imorgon… Jag läser igenom smsen han skickat. Det verkar i alla fall inte som att han vet, då han bara frågar hur det är med mig, vad jag gör och att jag ska ringa tillbaka. Jag suckar och lägger mobilen i fickan innan jag går ut genom dörren. 
”You ready!?” säger Saga med en överdriven röst när jag kommer till hallen, och jag skrattar och nickar. 
”Då går vi” säger hon och ler.

Jag sätter mig på direkten hos Harry i en utav fotöljerna i vardagsrummet när vi kommer till lägenheten. Han stönar till när jag dunsar ner i knäet på honom, sedan ler han och ger mig en kyss. Det verkar som att alla förutom Saga har gått på lite samma stil som jag, slappt och bekvämt. Saga ser helt utstött ut där hon står i sina klackar och sin röda, tajta klänning. Liam stoppar händerna i fickorna på sina mjukisbyxor och nickar snällt mot hennes kläder.
”You look nice”
”Thanks…” säger hon inte lika snällt tillbaka och ser tjurigt ner på sig själv, sedan suckar hon. ”I’ll go change”
”Why?” säger Harry och hela jag vibrerar nästan till av hans mörka stämma. Hon svarar inte utan klampar bara ut genom dörren. Jag tittar på honom och ler samtidigt som jag lägger en hand på hans bröst.
”She thought this was a dress up party”
”Oh” säger han och ser på oss båda ”I couldn’t be bothered to dress up”
”Me neither” säger jag och lutar mig mot honom.
”And you’re still just as beautiful” viskar han och lägger armen om mig.
Jag ler för mig själv innan jag lutar mig upp och kysser hans käke.

När resten av gruppen kommit är det självklart att Louis på direkten börjar med drinkarna. Precis som det ska vara. När Harry går iväg för att hjälpa honom sätter jag mig vid Rebecca, Josefin och Eleanor som precis satt sig i soffan. Det känns som att jag knappt umgåtts något med tjejerna alls under resan fast det var det som var meningen…
”I’m sure it’ll be fine… I just really hope they like me” säger Jossan och biter sig i läppen. De andra nickar och innan de hinner svara kommer jag med en fråga.
”What are you talking about?”
Det är alltid lika pinsamt att bjuda in sig själv i en konversation, men jag är säker på att de inte bryr sig.
”Oh, I’m meeting Zayns parents for the first time in march…” säger hon med ett nervöst leende ”and I was just saying that I’m a bit nervous… were you nevous?”
”I was!” säger jag, och Rebecca nickar.
”I was too” säger hon ”but Nialls parents treated me like I was a part of the family from the start, so I had nothing to be nervous about really”
”Same here” säger Eleanor och lägger en hand på Jossans knä ”they’re gonna love you I’m sure of it”
Jossan nickar och ler mot oss alla.
”That’s what Zayn said too”
”See!” säger jag glatt ”he knows his family better than anyone, if he says they’re gonna love you I’m sure they will”
Plötsligt slängs dörren igen, och det är självklart Saga som är tillbaka. Nu har hon ett par shorts och en t-shirt på sig precis som oss andra. Men istället för att gå till oss följer hon efter Liam som öppnat dörren åt henne och ställer sig vid Danielle och honom i den lilla köksdelen och hjälper till med snacksen. Hon brukar inte tycka om att hjälpa till så jag antar att hon har något att berätta för dem.
”Are you coming to London on Harry’s birthday by the way?” frågar Eleanor och ser runt på oss. Jag ser på de andra innan jag svarar.
”Uhm, don’t know” säger Rebecca och ser en aning förvånad ut ”when is it again?”
”February first” säger hon och tar upp mobilen från bordet ”it’s the big eighteen too so you should be there”
”But that’s in like a week and a half?” säger Jossan ”why haven’t we heard of this until now? I’ll never have the money in time”
De ser plötsligt på mig och jag ser förvånat på dom.
”What? I forgot too! I never thought I’d have to go since we were broken up?”
”Oh, right” säger Eleanor och nickar ”but you’re going now or what?”
”If my parents let me” säger jag och sneglar bort mot Harry. Han står och suger på en citronbit och studerar noga Louis rörelser. Zayn och Niall står bakom dem med mixern redo, men verkar mest löjla sig. Det har blivit många drinkar på bordet nu i alla fall, i flera olika färger. Plötsligt ser Harry på mig med, och ler gulligt med citronbiten forfarande i munnen. Jag ler tillbaka.
Jag hoppas verkligen att jag får åka. Jag vill inte göra Harry besviken.
”Where did you get all that money from!?” frågar Jossan lite panikartat
”Uhm.. I don’t have any money…” jag ser på dem och funderar på om jag verkligen ska berätta att Harry har erbjudit sig att betala. Jag vill inte att de ska tro att jag utnyttjar honom eller något. Jag sväljer, jag kan inte ljuga för dem. ”but… Harry offered to pay when I said that I couldn’t afford it”
”Oh” säger Eleanor lätt som att det inte var något fel med det alls. Jag antar att Louis betalar saker för henne också, så mycket kläder som hon har. Men jag är mer nervös för de andras reaktion. Rebecca stirrar på mig ett tag.
”Lucky you!” hon putar med underläppen och ser mot Niall ”I’m sure my parents will let me go, but I have to pay for it myself”
Jag andas ut lite diskret av att hon inte heller blivit irriterad, och tittar nu på Jossan, som inte heller verkar se irriterad ut.
”I’m sure Niall and Zayn could pay for yours too?” säger jag lite blygsamt och ser mot killarna i köket. Hur koncentrerade de är. Rebecca stönar till.
”Yeah but I can’t ask him! That’d be so weird”
”I don’t want Zayn to think I’m using him” säger Jossan och håller med.
”Trust me” säger Eleanor och ser på killarna också ”that’s the last thing they’d think… they want you there, and it’s not like they have a problem with money now days…”
”Still…” säger jag och ser på Harry, och sen på de andra ”it’s weird, if I could pay for myself I would, I don’t want him as my personal bank”
”I know what you mean” säger Eleanor och nickar ”it felt really strange for me in the beginning too…”
”What are you ladies chatting about?” säger Niall precis då och kastar sig ner i soffan mellan Rebecca och Jossan. När man talar om trollen. Vi stirrar lite på varandra innan Rebecca börjar med en bortförklaring.
”Oh we were just talking abo-”
”about Harrys birthday party!” säger Eleanor glatt och ser sedan lite på oss tjejer.
”Oh yeah!” säger Niall och tar en stor näve med chips från bordet framför ”I was actually gonna talk to you about that” han ser på Rebecca och slänger några chips I munnen ”You’re coming right?”
”Uhm…” börjar Rebecca och sneglar på mig ”I don’t kno-”
”That’s what we were talking about” säger Eleanor snabbt ”we tried to figure out how she’s gonna get money”
”Money?” frågar han och ser på Rebecca.
”Traveling costs money?” säger hon och ler lite retsamt mot honom.
”Pfff I’ll take care of it” säger han och reser sig upp, tar några chips och vänder sig mot oss igen.
”Really?” säger hon och ser på oss, och sen på honom.
”Yeah that’s why I wanted to ask you if you’d be able to come, I mean maybe your parents wouldn’t want you to go or something but of course I’ll get you flying-tickets, no problem”
”Oh, okay thanks!” säger hon glatt och reser sig upp för att rusa fram till honom.
"Then it's just me and Saga that can't be there then..." säger Jossan och biter sig i kinden. Niall rynkar ögonbrynen.
"Oh, don't be silly" hans håller om Becca och tittar på oss "we'll take care of it, don't worry"
Jossan stirrar på honom ett tag och han blinkar. Sedan ser hon på oss och ler stort.
"It's gonna be awesome, you can't miss it" säger han och ler "on Zayns birthday like a week ago, we had this whole club full of people singing him happy birthday, it was amazing... to bad you missed it". Vi nickar och håller med. Det var verkligen synd att vi inte kunde komma till hans födelsedag. Men vi kan väl fira honom nu i Februari också. Jag ler tillbaka mot Niall som kramar om Becca hårt. Snälla, snälla, snälla säg att jag kommer kunna gå på Harrys fest också. Annars kommer ALLA vara där utom jag. Vi tjejer ler mot varandra ett tag, och när vi ser tillbaka mot Niall och Becca har de börjat kyssas. Och ja... de står där och kysser varandra ett tag... i alla fall så länge att det börjar bli awkward för oss andra att bara sitta där. Så vi reser oss till slut och går till drink-bordet. Jag smyger upp bakom Harry och lägger armarna om honom, och jag känner hur han slappnar av när han förstår att det är jag.
”Hey” säger han och och försöker se mig bakom honom, och när jag inser att han håller på att skära citron och inte kan vända sig om släpper jag taget och ställer mig bredvid för att ge honom en kyss.
”Hello” säger jag sedan och tar en av de skurna bitarna. ”You having fun?”
”Sure… if cutting lemons is what you call fun” säger han och flinar innan han koncenterar sig igen. Jag biter tag i citronen och ler lite mot honom samtidigt.
”I’m sure you’re having the time of your life, you just don’t wanna admit it”
Plötsligt slår surheten av citronen till i munnen och jag spänner ihop ögonen. Harry skrattar samtidigt som jag gör ett konstigt läte och sticker ut tungan.
”Ouehohh.. sour…”
”Lemons are usually sour you know” säger han och börjar suga på en han med. ”But I like it”
”I like it too” säger jag och fortsätter suga på min ”I just sucked on it too fast”
”That’s what she said” mumlar han och flinar mot mig. Jag öppnar munnen och knuffar till honom med armbågen. Han lägger bara armen om mig och ser mot Louis.
”I’m done”
Louis vänder sig om och tittar på oss. Vi måste se ganska sassy ut där vi står, lutade mot bar-bänken, armarna om varandra, så Louis ’the king of sassyness’ ställer sig såklart lika bitchigt och sätter armarna överdrivet på höften.
”Well okay”
Vi flinar mot varandra innan han tar tag i skärbrädan med citronerna på och börjar sätta fast dom på glasen. Harry lutar sig ner mot mig och skrattar lätt.
”He’s such a girl”
Jag skrattar tillbaka och Louis sneglar misstänkt på oss. Jag kramar bara om Harry hårdare och höger på ögonbrynen. Då återgår han till drinkarna.
”Alright! The drinks are ready!” ropar han någon minut senare ”listen very closely now cause I’ll only say this once!”
Alla himlar med ögonen och visar att de lyssnar.
”The yellow-whiteish looking one is lemon, this red one is supposed to taste like raspberries, but I haven’t tasted that one yet so you tell me… and this green one is pear… and if you want something more ’mature’” han flinar mot Liam när han säger mature ”then there’s this chocolate thing with not as much alcohol”
”You sound like a real professional mate” säger Niall från soffan med armen om Rebecca och upprepar det han sa ”this chocolate thing huh?”
Louis skrattar lite sarkastiskt och tar en grön drink. Jag och Harry går också fram och tar. Det blir en röd för mig.
”That’s because they don’t have a name yet… they’re too advanced... and because I invented them just now”
”Well the chocolate thing one tastes like shit” säger Harry och gör en min efter att han smakat den bruna.
”It does not!” försvarar Louis sig och tar upp en själv. Han smakar den snabbt och alla väntar på hans reaktion.
”It wasn’t that ba-” han stoppar sig själv och gör en hemsk min ”oh yuck!”
Alla börjar skratta när han står där med sin fula min och han ställer snabbt ner glaset igen.
”Not that bad?” frågar jag mellan skratten, och han räcker bara ut tungan innan han börjar le lite för sig själv. Eleanor går snabbt upp till honom skrattandes, och kramar om honom.
”Aaw baby, I bet the others taste good”


Lite senare in på kvällen har vi allihopa, på något sätt, klämt ihop oss i badkaret i Liam och Danielles badrum. Fråga inte ens hur vi kom på det. Det ända jag säger är, alkohol och lathet. Vi alla ville gå ner till poolen först, men badkaret var närmare. Det är roligt dock, alla skrattar så mycket att vi knappt vet var vi är. Harry är röd i ansiktet av skratt när till slut Danielle försöker klämma sig i. Jag förstår fortfarande inte hur vi alla ”typ” får plats. Harry sitter på rumpan längst ner med benen upp i luften över kanten, jag sitter på honom med knäna upp mot ansiktet, Louis och Liam sitter också på botten, ungefär likadant som Harry. På dem ligger Zayn och Niall brevid varandra med världens största garv. Sedan på dem sitter Jossan, Saga, Eleanor och Danielle. De får knappt plats med benen de heller och Danielle får kämpa för att inte glida ner på golvet. Nu är det bara Rebecca kvar och hon står mitt på golvet i badrummet och tar bilder. Hon skriker till hela tiden för att bilden blir suddig, då hon inte kan låta bli att skratta så att hon skakar.
”Sit still for fucks sake!” skriker hon skrattandes, vi andra skrattar så vi gråter. Vattnet bara väller över kanten och badrumsgolvet är täckt med vatten. Ändå har inte vi inte stängt av kranen än. ”Stop iiiit” gnäller Becca ut, och vi skrattar ännu mer då det lät som en mesig mus utan luft i lungorna. Till slut faller hon ihop på golvet av garv. Hon sitter där ett tag med mobilen upptryckt i ansiktet så jag antar att hon laddar upp bilden på twitter eller instagram eller något. Till slut reser hon sig upp och vi alla skriker på henne att hon ska komma nu.
”But there’s no room for me!” säger hon och drar lite i sin våta t-shirt som har klistrat sig mot kroppen.
”Yeah there is!” ropar Harry ”come on now Becca!”
”Yeah come one!” ropar Zayn där han ligger under tjejerna och Niall viftar hit henne med huvudet fortfarande på mina fötter. Rebecca tvekar några sekunder, men tar sen försiktiga steg i vattnet på golvet innan hon försiktigt klättrar upp på Zayn bredvid de andra tjejerna.
”Oii!” ropar Zayn innan hon sätter sig ”No ass in my face please”
”I don’t mind” säger Niall och blinkar och alla skrattar högt igen, och Rebecca ber skrattandes om ursäkt till Zayn innan hon sätter sig på hans bröst.
”Like that!” säger hon sedan, och alla skriker av seger! Vi besegrade badkaret! Vem säger att man inte kan bada elva personer i ett hörnbadkar!? Vattnet skvalpar över ännu mer när vi rör oss det får oss att skratta mer.
”Zayn!! Zaynn!” skriker plötsligt Harry ut mellan skratten ”swimming lession number one!”
Det var droppen. Jag har aldrig skrattat så mycket i mitt liv. Varför vet jag inte riktigt, jag tror inte att någon annan skulle skrattat om man såg oss nu. Det är bara för att vi är så himla fulla och trötta att det blir extremt roligt. Och att Zayn inte kan simma heller är också roligt, eller, egentligen inte då. Men tanken av att han skulle ha en simlektion i badkaret med oss alla är roligt. Efter ett tag börjar killarna klaga på att det gör ont så alla går upp. Alla förutom Harry. Samtidigt som de andra går upp, torkar av sig och går ut ur badrummet, sätter jag mig ner igen i det snart fulla badkaret och klättrar på Harry.
”Hello handsome” säger jag och sätter mig med benen på var sin sida om honom.
”Hello there beautiful” säger han tillbaka och ler mot mig, samtidigt som han lutar sig tillbaka och lägger armarna på kanterna av badkaret.  ”I just thought of something”
”What?” säger jag och drar fingertopparna över vattenytan.
”You live in Sweden, you’re swedish, and you speak swedish… still, I don’t know any swedish apart from köttbullar”
Jag fnissar till när han säger köttbullar. Han har skrytit många gånger om hur duktig han är på svenska, så är det bara det ordet han kan.
”You don’t know any other words than that?” säger jag förvånat och ler ”I though you were great at swedish”
”I was! Before…” säger han och jag kan se hur han har problem att fokusera blicken. Jag undrar hur mycket han har druckit, haha. ”But then I forgot it all.”
”Okay… this” säger jag och pussar honom snabbt ”is a puss”
”Puss!?” säger han förskräckt ”oh riiight, that word, I knew that word before… because it sounds like pussy”
”Well, alright…” säger jag och ger honom en blick, innan jag skrattar till och fortsätter ”curly hair is lockigt hår”
”Lockigt hår” upprepar han med engelsk brytning och jag skrattar. ”What?” säger han frågande med ett gulligt leende. Jag bara skakar på huvudet och ler tillbaka.
”Nothing.. what do you wanna know?”
”How do you saay…” han tänker ett tag och biter sig i läppen. Det får mig nästan att vilja slita av honom tröjan men jag vill inte riskera att någon i gänget skulle komma in. ”How do you say ’I love Tessa sooo much, and I want her to come on tour with me”
Jag ler lite mot honom ett tag, och sväljer. Han ser allvarligt tillbaka, en hint av ett leende i mungipan men inte riktigt. Jag vill inte att han ska tjata, för det får mig att vilja säga ja. Även om jag inte är säker på att jag får, eller nej. Jag vet att jag inte får.
”Harry…”
”How do you say it in swedish?” säger han envist och ser mig i ögonen. Jag suckar.
”Jag älskar Tessa sååå mycket, och jag vill att hon ska följa med mig på turne”
Han upprepar det jag sagt och fortsätter se mig i ögonen. Jag biter mig i läppen och ser tillbaka. Jag tänker inte säga ja.
”How bout my birthday…”
Nu blir jag nästan irriterad. Men jag vill inte bråka, inte så här tidigt. Vi har precis hittat varandra igen. Jag tänker inte bråka om något sådant här, speciellt inte på fyllan.
”I’m gonna ask my parents as soon as I get home”
”You promise?” frågar han tyst.
”I promise” säger jag och ler, innan jag lutar mig ner och kysser honom.

När vi kommer till flygplatsen nästa morgonen är alla stressade. Vi hade såklart försenat oss efter gårkvällen och fick packa ihop allt och göra oss klara på tjugo minuter. Harry bär stressat min väska efter mig när vi rusar in på flygplatsen.
”Jag checkar in oss!” säger Jossan snabbt och springer fram till kassan eller vad man ska kalla det ”räck mig passen och era väskor!”
”Passport” mumlar jag till Harry och han låter mig fiffla med ytterfacket på min väska, jag tar upp allt jag behöver och lägger i min handväska, innan jag räcker mitt pass och min väska till Jossan. Efter det vänder jag mig stressat mot Harry, som står där och ser olycklig ut. Nu börjar seperationsångesten komma. Jag ser på den där härliga killen och kan inte tänka mig att lämna honom någonsin, men jag måste. Han sväljer och sträcker ut armarna mot mig och jag går genast in i omfamningen. Jag vågar inte säga något, jag kommer förmodligen inte säga något förns jag måste säga hejdå. Jag vill bara stå här, helt stilla med Harry föralltid.
När incheckningen är klar rusar alla mot gaten, som visar sig vara på andra sidan flygplatsen. Harry har nu tagit över min handväska också, för att göra det enklare för mig att gå fort. Ändå får jag hålla tag i min mössa med ena handen så att det inte ska ramla av, då vi rusar förbi alla människor. Den andra handen håller jag hårt i Harrys.

Väl framme kollar Josefin snabbt på klockan och andas häftigt.
”Three minutes to say goodbye guys”
Alla nickar tyst och vänder sig mot varandra. Jag börjar med de andra killarna först, då jag vill krama om Harry längst i slutet. Jag ger dem alla en kram var och ”see you soon”. Det är alltid lika jobbigt att säga hej då till dem. De är mina bästa vänner, konstigt nog. Jag har bara känt dem i ca. ett halvår, men det känns som så mycket längre. De är mina pojkar helt enkelt. Jag kramar om Danielle och Eleanor snabbt också, som säger att vi måste gå och shoppa tillsammans nästa gång vi kommer till London.
Till slut hamnar jag hos Harry, och jag kan känna hur det spänner sig av gråt i halsen. Jag vill inte säga hej då. Jag fick nyss tillbaka honom, ska jag behöva säga hej då igen? Jag ser hur hans käke späns när jag går fram till honom, och han omfamnar mig igen. Jag blundar och trycker mig hårt mot hans bröst, nästan som att jag inte kommer behöva åka om jag håller mig fast riktigt hårt.
”I really don’t want you to go” säger han tyst, och jag känner hur tårarna börjar välla upp i ögonen. Men jag tar ett djupt andetag. Jag tänker inte gråta, jag ska inte gråta.
”I’ll see you soon.. okay” säger jag i ett försök till att vara ’stark’.
Jag lutar huvudet bak för att se upp på honom, och han nickar långsamt med ett svagt leende.
”Can I kiss you?” frågar han tyst och ser mig rakt i ögonen. Jag förstår först inte vad han menar, men sedan märker jag kamerorna till höger om oss, och jag sväljer. Det är dags att välja Tessa… det känns som att fansen redan vet att vi är ett par. Men en kyss gör det officiellt. Jag ser honom i ögonen igen och ler lite, innan jag nickar. Han ler mot mig ett långt tag innan han lutar sig ner och kysser mig.
”We have to go now girls” säger Jossan med skakig röst. Jag tror att hon är nära på att gråta hon med. Ingen släpper taget om sin kille, även om vi borde.
”I have to go…” säger jag tyst till Harry, men han släpper inte taget om mig vilket gör det ännu svårare för mig att gå.
”Come on now girls, we’ll miss the plane”
Jag vill nästan skrika ’FUCK IT’ och stanna. Men jag vet innerst inne att det inte går. Till slut kravlar jag mig ur Harrys grepp, då tar han tag i min hand istället och drar mig tillbaka, för att kyssa mig igen. Nu har de andra släppt sina killar och väntar på mig.
”Let’s go!” säger Saga stressat (och uttråkat skulle jag tro)
Jag fortsätter att kyssa Harry samtidigt som jag backar bakåt.
”Promise me you’ll talk to you parents” säger han mellan kyssarna, jag nickar och fortsätter kyssa honom. Till slut stönar Saga högt och tar tag i min hand.
”Let’s go!” upprepar hon och börjar dra i mig. Jag kysser honom snabbt en sista gång innan jag dras helt ifrån honom. Han räcker mig snabbt väskan innan han stannar. Och jag ser tillbaka på honom när vi går.
”Bye” ropar jag och vinkar
”Bye” ropar han tillbaka och gör en slängkyss mot mig ”I love you”.
Ja nu kommer ett kapitel till! Tänkte lägga ut det tidigare men har varit så upptagen med annat. Har till exempel sett killarna uppträda LIVE på X Factor. Det var helt otroligt! Dessutom lyckades jag få tag på biljetter till deras konsert nästa år. Är överlycklig. Försökte någon av er få biljetter? 


Postat av: Sabrina

omgogmg bääääst!

2012-11-04 @ 02:02:03
Postat av: Nor

Ååååååh så otroligt bra längtar redan till nästa kapitel!!!! :D

2012-11-04 @ 08:51:56
Postat av: Lova

För bra! Omg <3

2012-11-04 @ 11:52:50
Postat av: Elin

Grymt bra!

2012-11-04 @ 14:34:46
Postat av: Natts

Oh Gud va bra jag och min kompis fick också biljetter till nästa år! Men vi försökte få det till X-Factor också men kunde inte få några.
Varje gång du lägger ut ett kapitel skiter jag i allt annat och läser kapitlet! Det var asbra och jag är en känslomänniska så den kom tårar från mig på sista biten av kapitlet! <3

2012-11-04 @ 18:52:45
URL: http://takenhearts.blogg.se
Postat av: Nada

omg, grät seriöst i sista delen, omg fick tag på biljett överlycklig kan sova varje dag med ett leende på läpparna. UNDERBAAAAAR!

2012-11-05 @ 17:05:30
Postat av: Fia

Skitunge, varför sa du inte att du hade uppdaterat????????!? aja, älskade det! Puss på ddig

2012-11-08 @ 18:52:28
URL: http://fiaberggren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har precis streckläst novellen! SJUUUKT BRA!

2012-11-15 @ 19:06:14

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0