The Center of Attention - Kapitel 31

Previous: ”Maybe you wanna go home for a day or two?”
Jag ser nervöst på honom. Jag förstår om han inte vill att jag ska träffa hans familj än, det är helt fullkomligt förståeligt, vi har ändå bara varit tillsammans i några månader. Jag känner hur mitt hjärta slår hårdare när han öppnar munnen.
”That’s a great idea! You really want that?”
Jag ler lite.
”Hey you met my parents, only fair if I get to meet yours too”
Han skrattar och kysser mig.
”I guess we’re going home to Holmes Chapel this week then”


Några minuter senare står jag och Harry och hjälps åt med att packa upp mina väskor. Han har varit urgullig och gjort plats i sin garderob även om jag säger att mina saker kan ligga kvar i min väska och att det är lugnt, men såklart ska han vara envis och jobbig. Så det är bara att börja packa upp.
”Do you know if you have to work today yet?” frågar jag och räcker honom en tröja från väskan. Han tar den och lägger försiktigt in den i garderoben, sedan sträcker han ut handen igen för nästa.
”No, but I hope not”
”Do you still have stuff to record?” frågar jag och räcker honom ett par shorts.
”No we’re finished, but” han tar emot dem och lägger in dem ”there’s more to making an album than just recording the songs” säger han och flinar lite mot mig, jag ger honom en tröja till.
”Like what?”
”Like meetings, promotion… more meetings” han ler smått mot mig och jag ler tillbaka.
”A lot of boring stuff basically?”
Han skrattar.
”Yeah”

När vi lagt in kläderna i garderoben smackar han nöjt med händerna på låren och hjälper mig upp från golvet.
”All done!”
”Yeeey” säger jag och lutar mig mot honom. Han håller om mig i några sekunder och ger mig en kyss innan han stänger igen garderobsdörren och börjar gå mot badrummet.
”I’m gonna go take a shower, but help yourself, there’s food in the kitchen aaand the TV’s in the livingroom”
Jag skrattar.
”No shit”
Han försvinner in i badrummet och jag hör hur duschen sätts på. Jag går omkring en stund i badrummet och fixar med småsaker, som att ringa min Mamma en snabbis och berätta att jag är framme, jag sätter också mobilen på laddning och ställer väskan i hörnet av rummet. När allt känns i ordning går jag ut i köket för att ta mig något att äta… jag menar, flygplansfrukosten smakade skit. Jag bestämmer mig för att äta en macka bara, så jag tar fram en liten vit tallrik, bröd och smör. När jag brer mackan hör jag fotsteg bakom mig.
”And what do we have here! A bread thief!?” hör jag Louis skrika ut skämtsamt, och jag vänder mig om med ett flin. Han står några meter bort med ett lika brett smile på aniktet han med och har händerna i fickorna på sina gråa mjukisbyxor. Till mjukisarna har han en svart lite tjockare tröja.
”What happened to the stripes Tommo?” skämtar jag och går fram till honom och kramar honom. Jag känner hur han skrattar.
”They fell off I guess” vi båda skrattar åt hur tråkig han är.
"You are so lame Louis" säger jag och släpper taget om honom.
”Buuu" säger han och räcker ut tungan "it’s good to see you, when did you get here?”
”Like an hour ago” säger jag, samtidigt som jag går tillbaka till bänken och brer klart min macka. Louis går istället till kylskåpet och tar fram juice.
”And where’s loverboy?” frågar han och tar fram ett glas.
”He’s taking a shower” säger jag och ler fjantigt mot honom. När mackan är klar ställer jag tillbaka smöret i kylskåpet och ställer min tallrik vid det lilla glas-matbordet de har i mitten av köket. Louis sitter redan där.
”You’re staying for a week, right?” frågar han och dricker av sin juice, jag nickar. ”You have to meet Eleanor” säger han och flinar smått.
”Your girlfriend?” frågar jag och tar en tugga.
”Not yet… she will be though” säger han lugnt ”I really like her”
”I bet she really likes you too” säger jag och ger honom en liten wink. Jag menar, how can you not like him? Vad kul för honom ändå! Jag slår vad om att Eleanor är en riktigt gullig tjej. Louis ler glatt mot mig.
Vi sitter där och pratar ett tag innan vi hör hur Harrys sovrumsdörr öppnas, och några sekunder senare går han in i köket till oss. Jag kan säga att mitt hjärta hoppar över några slag, Harry har nämligen inget annat på sig än en handduk runt midjan. Jag sväljer.
”Morning Lou” säger han helt normalt och tar min macka ur handen på mig och tar en stor tugga.
”Hey that’s mine!” säger jag och rycker åt mig den igen. Han flinar bara och går och ställer sig vid kylskåpet istället, för att dricka rätt ur kartongen på mjölken... såklart.
”Morning” svarar Louis likadant och dricker upp det sista av juicen, sedan reser han sig upp och ställer juiceglaset i diskmaskinen. ”Stop drinking like that, it’s disgusting” säger han sen och smackar till Harry i bakhuvudet. Harry hostar till och det rinner lite mjölk ner för sidorna av hans mun. Han ser irriterat på Louis.
”Hey man! It’s better, no dishes”
”You have a dishwasher” säger jag och flinar, och försöker att inte stirra på varken hans rumpa eller mage.
”Yeah but it’s not good for the environment!”
Jag börjar skratta högt, Louis med.
”Since when did you start caring about that?” frågar Louis ironiskt från soffan i vardagsrummet.
”Since forever” säger Harry irriterat, men med ett litet flin i ena mungipan. Vi andra skrattar. Det är väl bra om han bryr sig men det låter inte riktigt som Harry. ”Whatever, I’m gonna go get dressed” säger han sedan och ställer in mjölken i kylskåpet, sedan strållar han in i sitt sovrum igen. Jag följer efter honom men kommer på mig själv att han byter om, så jag kommer på vad jag ska göra istället och knackar snabbt på.
”Yeah?” ropar han.
”Hey it’s me, I’m just gonna go and say hi to the other boys if that’s ok?”
”Yeah sure” ropar han glatt ”I’ll be out in a minute”
Jag ler för mig själv och går ut i hallen förbi Louis som fortfarande sitter i soffan och tittar på TV. Det ska bli kul att träffa alla, och nu när Becca är här och hälsar på Niall fortfarande, blir det askul! Synd bara att hon åker hem innan mig.
”Do I need shoes?” frågar jag Louis och pekar ner på mina converse. Han sneglar snabbt upp på mig och skakar på huvudet. Jag nickar som okej och öppnar ytterdörren och går ut i hallen. Det tar ett tag för mig att leta upp rätt dörr eftersom att det faktiskt finns en miljon dörrar i det här huset. Jag knackar på Liams dörr och den öppnas några sekunder senare. Han ser också nyvaken ut, precis som de andra, med smårufsigt hår och mjukiskläder. Han ler stort när han ser mig.
”Tessa! Hi!”
”Hi” skrattar jag tillbaka och kramar om honom, sedan går jag in i lägenheten med honom hack i häl. Zayn sitter i soffan framför TV:n.
”I heard you’re feeling better?” säger han sen och ställer sig bredvid mig.
”Yeah, I feel super” säger jag och ler, och jag tror att han förstår att jag inte riktigt vill prata om det och nickar lite. ”And it’s so great to see you guys again!” fortsätter jag.
”You too!” säger han och kramar om mig igen ”too bad the others couldn’t come”
”Yeah I know, I wanted them to come with me so bad!” säger jag och ser ledsen ut ”but Becca’s here, that’s something!”
”At least Niall’s happy…” säger Zayn med deppig röst från soffan. Både jag och Liam tittar på varandra och putar sedan med underläpparna.
”Aww Zayn” säger jag och sätter mig bredvid honom i soffan ”You’ll see her soon”
Liam flinar bakifrån soffan och jag klappar Zayn på huvudet med ett lika stort flin jag med. Han är så söt! Han reagerar inte utan fortsätter titta på TV:n.
”I’m sure she would say yes if you invited her” säger jag och försöker muntra upp honom igen. Sedan lägger jag mitt huvud på hans axel och ler irriterande mot honom.
Han ser långsamt ner på mig, och när han märker min fula min börjar han skratta.
”Yeah, I’ll invite her” säger han samtidigt som han skrattar. ”Do you really think she would come?”
Jag nickar och gör en ännu fulare min, han skrattar ännu mer och börjar sedan vrida på sig. ”Now get off me I have to go call her”
Jag skrattar högt när han lätt puttar bort mitt huvud, reser sig upp och går ut genom dörren. Liam dyker ner i soffan där han satt istället.
”Anyway it’s good to have you back Tessa” säger han med ett gulligt leende.
”Thanks!” säger jag och rättar till mig i soffan ”how’s Danielle?”
”She’s great!” säger han och jag kan se hur det glittrar till i hans ögon. Den där blicken i ögonen man får när man är kär. När man har någon som man verkligen bryr sig om, och älskar.
”So everything’s going fine with you two?”
”Yeah, that’s great too…” han ler för sig själv, som att han tänker på henne ”yeah... it’s awesome” han ser på mig och ler, jag ler tillbaka.
”So it's serious?”
Han nickar långsamt, fortfarande med leendet på läpparna.
”That’s great Liam, I’m happy for you” säger jag tyst.
”Thanks, I hope you and Harry are going fine too”
Jag korsar benen och tänker på oss två. Det går inte bara bra, det går otroligt bra. Visst, jag kan vara osäker vissa dagar, när jag är långt ifrån honom. När jag inte kan se honom eller träffa honom. När jag inte vet vilka han umgås med. Men så fort jag ser honom, får krama honom och kyssa honom. Alla sådana tankar försvinner. Jag ser bara honom och mig. Jag nickar mot honom, jag antar att jag har samma uttryck på ansiktet som han hade när jag frågade om Danielle. För han ler gulligt mot mig och klappar mig på knäet.
”Do you love him?”
Jag ser förvånat på honom. Den frågan hade jag inte förväntat mig… faktiskt har jag inte ens tänkt på det själv. Har hela tiden känts lite tidigt för det. 
”Uhm…”
”Oh sorry, you don’t have to answer if you don’t want to!” säger han och håller upp en hand med stora ögon.
”No, no! It’s okey” säger jag och ler ”I just haven’t really, thought about it… but-”
Dörren öppnas och Harry kommer in. Med sig har han en stor skål med mjölk och flingor.
”Yo” säger han glatt och ställer sig i mitten av rummet ”Whadduuup?”
”Harry you’re not a rapper” säger Liam och flinar
”How do you know?” Harry stoppar en stor sked flingor i munnen och försöker se seriös ut, jag skrattar bara. Sedan ser han på mig ”Have you said hi to Niall and Becca yet?” lyckas han smaska ut mellan tuggorna.
”Not yet” säger jag glatt ”you wanna go say hi now?” jag går upp till honom.
”Sure, if they’re awake… I mean we don’t know what they’ve been up to all night” säger han och flinar, Liam lyfter på ögonbrynen.
”Ew!” jag spärrar upp ögonen ”Harry I don’t wanna think about that! ” säger jag med gnällig röst och slår till honom. Han skrattar högt.
”What!? Maybe they stayed up late and played Scrabble or something!” han tar en till tugga.
Jag fnyser och drar med honom ut i hallen.
”See you later Liam!”
”Bye” ropar han tillbaka.


RSS 2.0