The Center of Attention - Kapitel 48

Previous: ”Get. Out”
Jag klarar inte av att ha honom här inne längre. Allt har förstörts, jag försökte glömma men mina idioter till vänner har dragit upp allt igen. Varför ska jag behöva sitta här bredvid honom och höra att han älskar sin nya flickvän. Jag vill skrika. Han verkar ändå förstå min vrede och reser sig upp. Jag ser på hans kroppsspråk att han är ledsen, men jag vill inte se honom i ögonen. Han börjar gå bort åt dörren, men stannar i dörröppningen.
”I’m sorry”
Jag ser fortfarande inte på honom. Han suckar, sedan går han. 


Nästa dag ligger vi vid stranden, jag tjejerna och killarna, eller alla förutom Harry då. Plus Eleanor och Danielle som också följde med på resan. Det kändes skönt att se dom igen. Se dom le och skratta. Krama om allihopa. Det är sådant man saknar när de inte är där, deras skratt, leenden och kramar. Att bara prata med dom. Det är helt otroligt hur bra vänner vi alla har blivit sen klassresan. Jag trodde aldrig att jag skulle känna sådan vänskap med fem… eh fyra engelska killar, som dessutom är ett av de största pojkbanden i världen just nu. Jag vet att jag har tänkt på det många gånger, men jag kan bara inte komma över vilken tur vi har haft. Som känner dessa underbara killar. Anyway, Saga ligger och pratar med Danielle och Liam längst ut på sina handdukar, efter dom kommer Zayn och Jossan som båda håller på med sina mobiler, Niall och Rebecca, jag själv, sedan sist Louis och Eleanor. Det ser ganska kul ut faktiskt, hur vi ligger där på rad allihopa, som sillmänniskorna jag såg första dagen här. Alla killarna har bett om ursäkt flera gånger för vad de gjorde, medan Niall berättar att han hela tiden var emot det här. Att han visste hur mycket det skulle såra mig. Det gör mig glad att någon faktiskt tänkte på hur fel allt kunde gå och hur ledsen jag skulle bli. Även om jag vet att de andra bara ville väl. Harry och hans nya flickvän, Ally eller vad hennes namn nu var, ville inte följa med till stranden. Det gör mig både lättad och glad, eftersom att jag kan ha kul med mina vänner. Men det får mig också att undra om det var Harry eller hans flickvän som inte ville hit. Vet hon vem jag är? Är hon otrevlig? Only time can tell.
”So!” ropar Louis till och tittar på oss tjejer ”we’re taking you to dinner tonight”
Tjejerna hejar och blir glada. Jag med, men tanken på Harry oroar mig.
”Where are you taking us?” frågar Eleanor och ser upp från sin tidning.
”That’s a surprise” säger han och ler retsamt, men ändå gulligt mot henne.
”Will Harry be there?” frågar jag stelt. Alla ser mot mig.
”Yeah I think so, he can’t run off all the time” säger Louis och sätter sig upp på handduken.  Jag biter mig i läppen.
”Great..” säger jag och suckar, innan jag tar öppnar min vattenflaska och tar en klunk.
”Aww come on Tessa… It won’t be that bad”
”Ally isn’t that bad either” säger Niall och rycker på axlarna. Rebecca gapar och slår till honom på bröstet.
”Hey!”
”What!” säger han och skrattar ”I didn’t mean it like that”
”Yeah sure” säger hon och putar med underläppen. Han skrattar till.
”And you’re the perfect one for me anyway grumpy” säger han och kysser henne på näsan. Hon skrattar till och sätter sig upp istället. Gud så söta de är.
”I guess I’m just nervous” säger jag och pillar med fingrarna. Becca lägger en hand på min rygg.
”I know this is hard for you, and I’m sorry, but I’m sure it’s gonna be fine”
”Yeah” säger Liam och ser mot oss ”Harry’s gonna behave, and Ally’s nice. You’ve got nothing to worry about”.
Men det har jag. Jag är inte nervös över att träffa honom, eller henne heller för den delen. Jo kanske lite. Men jag är mest nervös och orolig över att behöva se dom hålla på och gulla. Se honom älska henne. Någon annan. Dessutom kommer hon säkert vara världens bimbo. Det blir tyst ett tag och jag ser ut mot havet. Varför satte tjejerna mig i en sån jobbig situation.
”Vem vill bada med mig?” säger plötsligt Becca till oss tjejer.
”Jag följer med!” säger Jossan och räcker upp en hand.
”Ba-daa” upprepar Zayn med urdålig svenska ”what’s that?”
Vi tjejer börjar skratta.
”It means I’m going swimming, and I asked if  someone wants to come with me”
”Bae-da” säger Louis igen, med helt annan brytning ”strange word”
”I’m coming” säger Niall och reser sig upp med Becca och Jossan.
”Me too” säger jag och reser mig upp och går efter dem. Jag gör allt för att komma bort från snacket om Harry och hans ’not that bad’ flickvän.

Lite senare på dagen är jag påväg mot affären en bit bort över gatan, alla har beställt någonting som jag ska köpa med mig, men ingen var snäll nog att följa med. Därför går jag och mumlar för mig själv vad jag ska köpa.
Tio stycken vatten… kakor till Jossan och Zayn… chips till Louis, två mandariner till Eleanor och… en miljon olika saker till Niall som jag inte kommer ihåg. ÅHHH!
Affären är ganska liten med verkar ändå vara rätt fräsch. Utomlands kan de ju vara ganska sunkiga med äckligt kakelgolv och typ kackerlackor, men eftersom att jag tror att hotellet och affären sammarbetar är det nog ganska strikt med att de håller det rent.
Först går jag fram till mandarinerna, det går fort. Nästan att jag tar en till mig själv, men det orkar jag inte. Så... vad nu, juste... vattenflaskorna. Herregud, hur ska jag kunna bära det här. Jag tar några stycken och försöker balansera upp dem i famnen. Till slut lyckas jag och går vidare i affären efter jakt på kakor. Till slut hittar jag massa konstiga paket som i alla fall.. ser ut som kakor. Men jag är inte säker. De får duga. Jag kämpar med att ta upp paketet utan att tappa alla flaskorna, men misslyckas. Ungefär hälften av dem ramlar ner på golvet med en duns och jag suckar högt innan jag böjer mig ner för att ta upp dom. Då märker jag hur killen bredvid mig dyker ner på golvet efter mig.
”Need a hand with that?” säger han med en australiensk accent.
”Thanks!” är allt jag hinner rabbla ut innan jag ser på honom med ett leende, och upptäcker att han ser exakt ut som Zac Efron! Jag spärrar upp ögonen och stelnar till. Det kan det väl inte vara? Eller!? Tänk om Zac Efron faktiskt hjälper mig med varorna! Tänk att jag kan umgås helt normalt med killarna i One Direction, men håller på att få en hjärtattack av Zac Efron.
”Zac Efron!?” säger jag och stirrar ännu mer på honom. Han ser konstigt på mig ett tag innan han brister ut i skratt.
”No sorry!” säger han och hjälper mig med den sista flaskan ”I get that a lot though”
”Oh… sorry” säger jag och skäms lite nu. Jag menar, han skulle vara Zac’s tvilling. Fast försej, han är ju inte Australiensk… dum jag känner mig.
”It’s okey” säger han och skrattar igen ”I don’t think it’s a bad thing being compared to him, am I right?”
Jag skrattar överdrivet… lite väl överdrivet. Men slutar snabbt när jag inser att jag låter som en döende åsna.
”No…! Zac is hot so…” jag stelnar till, vad sa jag? Varför blir jag såhär!?
”Well, I thanks then I guess” säger han och ler charmigt och rättar till flaskorna i sina armar. Jag rodnar. ”I’m Jake, I would shake your hand but..” säger han och ser ner mot flaskorna och ler gulligt mot mig. Jag skrattar, så söt.
”I’m Tessa, and same”
”Well, you want more help carrying.. Tessa?”
”Oh, kinda… thanks, I need some chips…”
Vi börjar gå mot chipsen. ”So you’re from Australia?”
Han nickar ”and you?”
”Sweden” 
Han nickar och ler innan jag tar ner en påse chips och lägger den i hans famn.
”Sweden is cool”
”Not really” säger jag och ser efter godiset ”and noooow, some candy for Niall”
”He’s your boyfriend?” frågar han när vi börjar gå. Jag skrattar.
”No” jag ser bak mot honom ”I’m here with my friends.. and their boyfriends”
”And they sent you shopping all by yourself?” han flinar och följer efter mig.
”Something like that” säger jag och tänker på mina vänner och ler.
”What about you?” frågar jag sen.
”What about me?” säger han och ler.
”Are you here all by yourself or what?”
”Noo, I’m here with my cousin, our family’s got a house here”
”Really?” säger jag och tittar på de otroligt många olika godissorterna ”that’s so cool!”
”Yeah, I like it here… It’s great having a place of your own”
Jag börjar plocka massa olika sorters godisar medan vi pratar.

”Yeah, I bet… I have to share hotel with my ex and his new girlfriend”
Han skrattar
”What?? How’d that happen?”
”Long story” säger jag och flinar mot honom. Sedan plockar jag på mig fyra påsar till.
”Wow, all that’s for him?”
”Well… Niall…” säger jag och ser tillbaka på honom och lägger det i hans famn ”he eats alot..”
Jag nickar mot kassan och vi börjar gå.
”Is he fat or what?” frågar han och ser ner på de… typ elva påsarna jag plockat på mig.
”Well… no, he’s quite skinny… if I’m jealous?” jag ser på honom ”VERY”
Han skrattar och lägger ner allt på kassabänken.
”But you’re not fat” säger han spanar in mig upp och ner. Jag blir lite osäker på mig själv när han ser nästan hela mig i detalj med bara en bikini och ett löst vitt linne på.
”No, but he can eat how much he wants and still look thin, that’s not my case”
”Well, I think you look great” säger han och ler. Jag ler tillbaka.
När vi betalat och gått ut ur affären stannar vi och pratar mer, det visar sig att han ska åt ena hållet och jag åt det andra.
Han harklar sig och ser på mig med sina fina blåa ögon ”So, can I take you to dinner sometime?”
Jag ler mot honom. Bjöd nyss Zac Efron kopian ut mig. Jag tror jag svimmar.
”Yeah…” säger jag och försöker låta som att jag är cool lugn och inte alls håller på att freaka ur ”sure”
”I’ll give you my number” säger han och tar upp mobilen. Jag suckar. Shoot, just när jag inte har på mig mobilen.
”Oww…” säger jag och skrattar lätt ”I don’t have my phone on me”
”Oh” säger han ser mig upp och ner igen ”right”
”Can I give you mine instead?”
”Yeah, great, that’s fine!” säger han glatt och ger mig mobilen. Jag skriver in mitt nummer och mitt namn och ger den tillbaka till honom.
”Awesome” säger han och ler ”I’ll call you later”
”Okey…” säger jag och försöker fånga upp så mycket om honom jag kan. Hans härliga bruna ruffsiga hår… de blå stora ögonen, den solbruna huden och det fina vita leendet. Hjälp. ”I look forward to it” säger jag och ler. ÅH NEJ. Nu gör jag bort mig igen. Nu kommer han tro att jag är helt besatt av honom och att jag kommer vilja rusa igenom allt. Åhh, fan Tessa.
”Me too” säger han plötsligt och ler stort. ”Bye”

Jag står där och blinkar ett tag.
”…B-bye”

Samma kväll sitter vi på resturangen killarna… eller snarare Louis har tagit oss till. Det är en överdrivet vacker resturang på en enorm balkong med utsikt över havet och solnedgången. Även om det är så vackert att ögonen skulle kunna ploppa ut och personalen är otroligt snälla, kan jag inte njuta. Jag kan inte ens fokusera om jag ska vara ärlig. För mitt framför mig sitter Harry… och Ally. Hon har inte varit otrevlig… än. Vilket får mig att hata henne mer. Vilket jag tror att hon känner av, men Harry är blind som vanligt och pratar på med de andra. Hon har inte sagt så mycket sen vi kom, bara suttit tätt intill Harry och pratat tyst med honom. Jag vill spy, mitt på tallriken framför dem. Den ända som verkar märka mitt obehag förutom Ally själv är Jossan, som sitter bredvid Zayn som sitter bredvid Harry. Hon stirrar ofta och länge på mig som att hon försöker förstå vad jag tänker. Vilket hon misslyckas med. Jag tror knappast att hon fattar att jag vill spy mot dom i alla fall. Det jobbiga är att hon ser helt perfekt ut också… fint mörkt hår, gröna ögon och små fräknar på näsan. Lång smal kropp som hon har klätt upp med en fin turkosaktig blus, och svarta byxor. Jag slår vad om att Harry har lagt ut pengar för alla hennes kläder. Jag knyter mina nävar, hur kan han vara så normal? Han bryr sig verkligen inte alls. Jag är arg på honom för att han är med henne, men också för att han är ett sådant svin. Vad har hänt med Harry jag älskade? Jag fnyser, inte för att det spelar någon roll. Nu har jag Jake, jag ska allt fånga in honom. Harry ska få se.
”So Tessa…” hör jag plötsligt en röst säga. Det visar sig vara Ally, jag ser på henne som om hon är dum i huvudet som vågar prata med mig, men hon håller Harry hårt i handen och fortsätter prata ”how long have you known the boys…?”

Hon tittar nervöst på mig. Och jag suckar och ser runt på dem.
”I don’t know... really” jag fokuserar på henne igen, ser henne djupt i ögonen för att visa att jag inte alls tycker om henne ”since june last year I think”
Hon nickar långsamt och tar tag i sin gaffel.
”I’ve only known them since october, when I met Harry at a party – he introduced me to the boys a few da-” hon hinner inte fortsätta, för min mobil ringer. Jag har beslutat mig att ha på mig den igen, utifall Jake ringer, men jag har inte svarat på några meddelanden eller samtal jag fått. Jag reser mig snabbt upp.
”Excuse me, I have to take this call – Hello?”
Jag ser hur hon ser chockat på mig när jag går därifrån, men jag orkar inte bry mig. Hon ska inte tro att hon kan bli vän med mig, smöra och verka vuxen inför Harry. Jag vet att hon inte är sådär runt honom ändå.
”Uhm hey, this is Jake” kommer ifrån andra luren och jag ställer mig i en hörna längre bort.
”Oh hi Jake”
”I know it’s quite soon to call, I was going to wait but… I just couldn’t stop thinking about you”
Jag snelgar bort mot de andra och tittar noga på Harry, han sitter och håller om Ally.
”Really?” säger jag och känner hur ilskan kommer tillbaka ”Same here”

”Really?” säger han i samma ton som jag och jag skrattar ”that’s great”
”Yeah… so, you wanna make plans?”
”Uh yeah, what night are you free?”
Jag ser mot Harry igen och hur han gullar med henne. Stryker hennes hår och kysser henne på näsan, nävarna knyts på mig när jag ser honom.
”Eeeh, actually” säger jag och försöker låta glad innan jag vänder mig om mot väggen ”what are you up to right now?”

När jag kommer tillbaka till bordet sitter Louis och berättar något skämt, alla lyssnar noga och när bomben väl släpps, skrattar alla otroligt högt. Jag försöker skratta med där jag står, men väntar egentligen bara på att de ska tystna.
”Hey guys” säger jag när det äntligen börjar lugna ner sig. De ser på mig. ”I gotta go”
”What?” säger Becca och ser frågande på mig ”why? Something happend?”
”No no…” säger jag och pillar lite med klänningen ”it’s just, a got a date”
”Date? With who?” säger Harry och tittar på mig. Jag ser på honom. Det där är det första han sagt till mig under hela kvällen.
”None of your business” säger jag och ser på honom.
”Jake?” mimar Jossan till mig och jag nickar. Som tur va har jag redan berättat om Jake för tjejerna när vi gjorde i ordning oss. Så jag tror att resten av dem fattar. Jag menar, vem ska jag annars gå ut med.
”So, bye!” säger jag och vänder mig om för att gå. Jag orkar inte se allas reaktioner till att jag går, jag bara fortsätter tills jag kommer ut från resturangen. Väl ute stannar jag upp och blundar. Det där var jobbigt. Jag tar en stor suck innan jag skakar av mig obehaget från att träffa Harry och Ally, sedan börjar jag gå igen.

Hej på er allihopa! Är rätt nöjd med att jag klarat av att skriva två kapitel på två dagar (yey), men jag ser att besökarna går ner lite igen! Åh! Därför tänkte jag be er läsare om hjälp! Om någon har en blogg/twitter, snälla länka. Det skulle betyda SÅ mycket för mig. Och om det är andra som har noveller, det är bara att kommentera här under och berätta, jag skulle jättegärna läsa. Ni får också länka era vanliga bloggar, för jag spanar in dem mer än gärna :) Puss på er och hoppas ni gillar det här kapitlet. Vad tycker ni om Jake? Och om Ally? 


Postat av: Sabrina

omgg skriv meer!
Älskar Ally och Jake!!
Men de ska va Harry och Tessa!
meen älskaaaaaar detta!

2012-08-15 @ 00:01:52
Postat av: Fizen

Wiiiiieee, SKITBRA KAPITEL BABE! Super duper bra. Och jag diggar att det kom in en ny karaktär ;) Du är bäst. Hoppas du vet det

2012-08-15 @ 00:02:32
Postat av: Elin

Gud är så glad att du skrev de här kapitlet så snabbt har kollat in här hela dagen för att se om de kommit nåt nytt kapitel! Haha du är så grymt bra på skriva älskar novellen! Grymt bra kapitel kram

2012-08-15 @ 00:31:21
Postat av: Nada

Så jäkla grym, seriös skjuuuuuuut mg, detta är som en drog för mig, OMFG!!!!!! meeeermeeeeeeermeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !

2012-08-15 @ 01:50:32
Postat av: Anna

Guuud du måste skriva fort nu! Haha nej men du är så grym på att skriva och har en grym story, man kollar ju in på bloggen hela tiden för att kolla om det har kommit upp nåt nytt! <3:)

2012-08-15 @ 08:25:22
Postat av: annie

Behöver mer,typ nu :( ska länka på min blogg sen :DDD

2012-08-15 @ 08:43:32
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se
Postat av: Nor

helt sjukt bra!!!!!! skriv mer, å så himla bra!! är super ledsen att tessa och harry inte är tsm, men jake verkar bra och ally med. men asså, jag vet inte vill ha tessa och harry hahah :( du är grym på att skriva!!!

2012-08-15 @ 09:41:46
Postat av: Mathilda

Åh, herregud va bra!! Mera! <3 jag ska länka den på twitter åt dig. :D

2012-08-15 @ 10:24:06
Postat av: Nathalie

Jätte bra! När Kommer nästa kapitel? Sorry, men jag kan bara inte vänta! Skit bra allt med jake och Ally osv men det måste bli harry och tessa i slutet! Och förresten vad heter du? :)

2012-08-15 @ 10:25:48
Postat av: Anonym

OMG OMG OMG så sjukt bra :)

2012-08-15 @ 10:29:09
Postat av: p

grymt bra!! kan knappt vänta tills nästa kapitel!!!

2012-08-15 @ 11:17:08
Postat av: Julia Nilsson

Så himla bra! Jag älskar verkligen att Harry blev så förvånad och kanske lite avis när hon sa att hon hade en dejt! :)

Skriv mer! När kommer nästa kapitel ut?

Kram kram

2012-08-15 @ 11:30:51
Postat av: Anonym

Hittade din novell imorse. Har läst varenda kapitel! Shit vad bra den är! Fett glad att jag hittade den. Vill inte att Ally ska vara ihop med Harry, det ska vara Tessa och Harry! Fast Jake är också gullig. Jag gillar även Rebecka och Niall som ett par. De är ju bara hur gulliga som helst mot varandra!!! Ville bara att du skulle veta hur glad jag är att jag hittade den här. Den är skitbra och jag hoppas att nästa kapitel kommer ut snart!! Ska rekommendera den här till mina vänner! :D

2012-08-15 @ 13:21:11
Postat av: madde

älskar att Tessa har Jake nu, hade vart riktigt kul om de två höll på så att Harry blir avundsjuk och försöker få tillbaka henne, men ändå att Tessa håller sig kvar vid Jake ett tag ;)
hihi, kommer klicka in varje dag nu, som vanligt då, för att se om ett nytt kapitel kommit upp ;)

2012-08-15 @ 13:35:33
Postat av: bella.

jag tycker att Tessa ska va med Jake ett tag, sen så får man ju se vad som händer :)

2012-08-15 @ 16:07:43
Postat av: emely

OH MY GAAAD!!

SKRIV MER KVINNA

2012-08-15 @ 20:25:19
Postat av: EIOnovels.

Du får mer än gärna kolla in på våran novell, lämna respons så är vi jäääätte tacksamma!

/Embla, Izabella & Olivia. xx

2012-08-16 @ 04:06:46
URL: http://eionovels.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0