Hjälp!

Hej på er söta läsare! 
Jag hoppas att ni tycker om det senaste kapitlet och längtar efter mer! Jag sitter faktiskt och skriver på nästa kapitel just nu. Men har lite frågor som ni skulle kunna vara jättesnälla och svara på här i kommentarerna. Jag såg att många tyckte om Jake i alla fall, men skulle vilja veta lite mer! 

1. Vad vill ni ska hända i novellen, liksom vad vill ni se?
2. Vad tycker ni om Ally & Jake? Gillar ni dom/hatar ni dom? Varför? 
3. Är det något ni vill att jag ska förbättra eller ändra? Sättet jag skriver på, tankar osv osv. 
4. Vad ska hända efter Spanien tycker ni? 

DESSUTOM, vill jag jättegärna veta lite om er. 
Hur gamla är ni? Var bor ni? Skriver ni också noveller? Har ni twitter/bloggar? (länka!)
Skulle vara jättekul! 

Puss på er. Nästa kapitel kommer förmodligen imorgon. Frågor ställer ni på twitter (@tcoaupdate)


Postat av: Lisa

1. jag tycker personligen att harry och tessa ska hitta tillbaka till varandra, påvägen dit tycker jag det ska vara drama för när är ett förhållande en dans på rosor? lite mer äckliga grejer lol, det lät fel men du fattar.

2. ally verkar vara en fin tjej och jake med, men jag tror inte jake är riktigt den rätta killen för tessa. tkr dock ally verkar vara bra för harry. men som sagt tkr inte dom ska vara tsm med ngn annan.

3. du skriver helt perfekt.

4. vad som ska hända efter spanien tycker jag du ska bestämma, så att det blir lite av en överraskning. jag har inte riktigt ngn ide heller på vad som ska hända.

DIN NOVELL ÄR BÄST!!!

2012-08-15 @ 21:30:25
Postat av: Nor

skriver väl också i samma form som kommentaren ovanför :) 1. vad jag vill ska hända är att det ska vara lite ups and downs mellan harry och tessa, att de ska vara med några andra sålänge men att dom kanske hittar tillbaka till varandra? och kanske mer kärleksscener lol?
2. ally och jake verkar faktiskt vara jätte fina personer, jag trodde ally skulle va bitchig men nej haha. tycker dock tessa och harry belong togehter. men ally är förvånansvärt bra för harry och jake likaså med tessa?
3. jag vet inte riktigt, hm jag tycker att du skriver väldigt väldigt bra och du behöver inte ändra på något! 4. att dom kanske åker hem som ovänner men har pratat lite, men båda saknar varandra väldigt mkt och sen kanske dom träffas osv. jag vet inte riktigt, du har alltid så bra ideer så jag tror du kommer på något!! din novell är helt klart bland den bästa jag läst!!

2012-08-15 @ 21:35:11
Postat av: Nathalie

Jätte bra! Allt är jätte bra! Jag tycker bara att i slutet så måste det bli Tessa och Harry! De är liksom ment to be! Och att när Harry kanske ska prata med tessa så kan Jake och Ally stöta på varandra och gillar varandra osv. Har inte så mycket att säga för det är super bra :) kan inte vänta tills nästa kapitel kommer!

2012-08-15 @ 22:42:10
Postat av: Julia Nilsson

Jag tycker att du skriver helt perfekt! Allt är jätte bra! Jag tycker att det är ett MÅSTE att dom måste finna varandra igen och inse att det är varandra dom verkligen gillar. :) Jag kanske håller med Nathalie lite att Ally kan stöta lite på Jake. Men Tessan inser ju att Jake är en toppen kille men hon kan verkligen inte släppa Harry. Men istället kan Jake och Tessan vara goda vänner under resan. Jag tycker också lite att Tessan ska försöka låta som om hon inte bryr sig om Harry och har kul på semestern, men hon försöker ändå göra Harry avis. Du kanske inte fattar men dansar och har kul och försöka göra så att Harry tittar på henne mycket och att Harry kan inte sluta tänka på henne heller. Han inser ju bara att Ally är en toppen tjej, men det verkar som om hon har spelat ett spel med honom, för att bli känd. Eller något, jag vet inte? Men det du har skrivit är toppen! Puss & Kram :)

Skriv hur du vill, det blir bäst så! Hoppas jag! haha :)

P.S jag älskar när Harry verkligen blir avis och orolig att hon ska hitta en annan. kram

2012-08-15 @ 22:58:04
Postat av: Elin

Hej din novell äger den bästa jag läst!
1. jag tycker som alla ovanför att de ska bli Harry och Tessa i slutet. Är jättedålig på idéer men jag tycker du skriver så bra på ditt sett!
2. Jake verkar vara en jättegullig kille och Ally verkar vara en trevlig tjej men inget för Harry. Tycker också att kanske Ally och Jake kanske kan träffas och typ klicka för varandra!
3. Som sagt de du skriver är alltid bra tycker jag så skriv de du tycker passar och låter bra!
4. Jag tycker ju såklart att Harry och Tessa måste träffas igen men du bestämmer kramar noveller är grym!!

2012-08-15 @ 22:58:04
Postat av: Märta

1. Drama på nått sätt:) tex att Jake är världens player och börjar stöta på Ally och så ligger dom med varandra och så kommer tessa på dom och så blir det kaos... Och i slutet hittar Harry och tessa tillbaka till varandra:) du borde inte lyssna på mina idéer igentligen haha!! 2. Jag gillar dom båda för tillfället men det kommer kanske ändras beroende på vad han/hon gör:)
3. Jag tycker du gör allting jättebra<3
4. Jag vet faktiskt inte riktigt det beror på vad som händer i Spanien:)
Lite om mig själv: jag heter Märta, fyller 14 om ungefär en 1 månad och bor i Göteborg:)<3

2012-08-16 @ 01:04:25
URL: http://martamars.blogg.se
Postat av: bella,

Jag älskar verkligen din novell,(1) men själv tycker jag att Tessa och Jake ska börja datea och han sover hos henne en natt på hotellet, och han äter middag med dem och sånt.
Så istället för en kompisresa blev det en Jakeresa.
Harry blir bara mer och mer avensjuk, och Tessa låtsats inte om honom, som om han inte fanns i närheten.
Harry ger tessa blickar som lyder 'Sluta umgås med honom, han är inte bra för dig' och Tessa svarar med blickar som lyder 'håll dig till dig och din tjej'
Harry har dragit undan Tessa och berättat vad han tycker om honom ,och Tessa har bara fnysit. Men en natt så börjar dem tjafsa och han både slår och voldtar Tessa, något som hon inte vågar berätta för någon. Men självklart ser dem hur hennes blåmärken på kroppen och hennes blåtiror syns.
Dem försöker snacka med Tessa men hon har helst slutat snacka med dem sen händelsen. Och när Harry blir orolig och snackar med Ally så visar det sig att Ally tycker det är rätt åt Tessa, eftersom Ally har märkt hur Harry har börjat titta efter Tessa. Efter det, så kommer du få hitta på.

(2) Jag älskar att Jake och Tessa har blivit ett datepar, men gillar verkligen inte Ally konstigt nog. She don't belong to Harry, Tessa does. nä men jag tycker hon verkar bitch mot Tessa, som en tönt.
nä vet inte.

(3) allt e perfekt.

(4) på twitter heter jag Bellatyell, har två dock.. men den som har mest följare är den jag är inne på ;)

2012-08-16 @ 01:36:13
Postat av: Matilda

Åhhh, jag tycker att Tessa ska börja dejta Jake i Spanien liksom. Men att Harry söker upp dessa behind Ally's back liksom. Så att det är superhemligt när de är tillsammans i början bakom ryggen på alla osv. Men allt du skriver är super, är säker på att allt blir bra hur du än gör!

2012-08-16 @ 06:43:35
Postat av: Julia Nilsson igen, haha!

Jag håller lite med vad Bella har skrivit! :)

Att Harry verkligen bryr sig om Tessa. Men att Ally spelar bara snäll och fin. Men i verkligheten, gör hon saker mot Tessa, som Harry får reda på sen. Jag vet inte riktigt. Men ungefär så, att Jake gör något dumt mot henne som gör att hon får blåmärken och det kanske Ally har styrt upp med. För hon är svartsjuk, för att Harry tittar så mycket på henne.

2012-08-16 @ 09:51:48
Postat av: annie byström :)

Håller verkligen med bella där uppe (DRAMAAAA:3)
men,på twitter heter jag @AnnieBystrm :) jag är 12 år och bor i övik,västernorrland :D

2012-08-16 @ 10:03:37
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se
Postat av: Nada

Behöver inte skriva något, för allt står där uppe, alla kommentarer. lol. men typ harry är ganska emot jake och ally försöker vara en dryg liten barnslig unge som söker upmärksamhet typ? venne, faktiskt inte men jake är en fin kille men som julia nilsson skrev typ, att ally och jake har ngt tsm som dem använder mot tessa, men harry bryr sig om tessa, aa som julia och dem andra skrev :) ily xx

2012-08-16 @ 15:12:58
Postat av: Ida

1. Jag skulle gärna vilja se lite mer av Harrys tankar. Att du kanske kan skriva ett kapitel i hans perspektiv? Och så älskar jag drama i noveller precis som alla andra haha, så drama e kul om du skriver mycket av.
2. Jag tycker Ally borde vara lite mer, vad ska man säga avundsjuk? Eftersom Harry fortfarande bryr sig och så om Tessa. Jake är super söt. Han e underbar. Gillar han!
3. Jag tycker du skriver väldigt bra men som jag skrev tidigare. Lite mer av Harrys tankar tack :)
4. Efter Spanien tycker jag att Tessa ska åka hem till Sverige igen och kanske typ vara i lite "depp-mood". Kanske inte bry sig så mycket om saker längre så som skolan och typ livet.
Hoppas du förstod vad jag menade där. Aa det är ju typ det :) Och jag heter Ida. Bor i Stockholm. Skriver ingen novell har gjort dock. Twitter länkade jag i "länkrutan" PS: Älskar verkligen novellen den e super!

2012-08-16 @ 16:34:12
URL: http://https://twitter.com/RainbowsMilk
Postat av: natts

Asså det ända jag bryr mig om är att du fortsätter skriva kapitel för att det är bara föööör bra!! :D

2012-08-16 @ 21:25:30
Postat av: Mathilda

Håller definitivt med dom andra tjejerna.! Julia och Bella tyckte jag hade jätte bra idéer! Älskar din novell, so keep going with the writhing! Love from moi!!! <3

2012-08-17 @ 00:12:54
Postat av: Sarah

Jag tycker att Ally ska försöka vara snäll mot Tessa när dom är runt alla andra så att alla gillar henne men när det bara är hon och Tessa så är hon jätte taskigt och säger åt henne att hålla sig borta och hotar Tessa. Hon vill bara ha Harry's för hans pengar och för hans yttre inte för hans inre. Ingen tror på Tessa när hon berättar om Ally och tycker Tessa är taskigt och så blir Tessa lite utanför. Jake ska gilla Tessa massa men Tessa ser honom bara som en vän, men för att han är snygga utnyttjar hon honom för att göra Harry svartsjuk. Och Jake blir jätte sårad och Tessa upptäcker att hon har gjort fel och försöker prata med Jake om det men han vill inte träffa henne och då förstår hon hur Harry känner sig och hon beslutar sig för att prata ut med Harry.

Någon gång måste Harry och Tessa hitta tillbaka till varandra och du borde skriva mer om vad som hände med gravida Caroline.

Alla dina "fans" verkar vilja se mer drama och snusk! Så det kan du ju skriva. ;)

Det är allt jag kommer på nu!!!

2012-08-17 @ 12:02:43
URL: http://sarahhjelm.blogspot.com
Postat av: carlie

Jag älskar din novell och den är absolut en av favoriterna:)) jag gillar oxå Jake o hoppas att Harry blir lite avundsjuk men resten får du bestämma:)) haha jag är 15 år o bor i Kalmar:)) o fortsatt skriva för jag går typ in på sidan fler gånger om dagen i väntan på nästa kapitel:))

2012-08-17 @ 16:09:27
Postat av: Tova Forsgren

jag skulle gärna vilja att Harry skulle göra slut med Ally och berätta sin kärlek för tessa

2012-08-17 @ 16:56:27
URL: http://tovaforsgren.blogg.se/
Postat av: Tova Forsgren

älskar din novell btw ;)

2012-08-17 @ 16:56:59
URL: http://tovaforsgren.blogg.se/
Postat av: sabrina

De kommer ju självklart att sluta med Tessa och Harry, de måste! Ally verkat vara jätte Snäll toppen tjej, och samma med Jake, och Snälla inget sådant om jake... han verkar vara en toppen kille... vill se lite harry perapektiv .. hur han träffade Ally.. hur han kände sig när Tessa och han gjorde slut!!! Du skriver hur grymt som helst!! Är 16 haha ;)) kanske Händer att en dag är alla på stranden.. och harry och ally myser, sen får Tessa ryck går för att bada sen får hon kramp I vattnet sen aa osv.... eller att Tessa och Harry pratar med varandra en dag när alla andra är ute.. och a de kan ju hända ngt!! Men du kommer att hittat på något grymt!! Love this

2012-08-18 @ 04:18:00
Postat av: Sofia

Det kan hända så här. Under resan så försöker Tessa göra Harry avundsjuk. Genom Jake och genom ungefär gå på fester, gå i bikino och så. Hehe. Men det blir ju inget med Jake, dom blir bara goda vänner. Tessa och Harry älskar ju varandra men dom kan bara inte erkänna det för varandra. Det händer något, ex. Harry räddar Tessa när hon får kramp i vattnet eller något annat. Från att bli misshandlad eller något läskigt.

När dom är hemma åker Tessa bort i en vecka till någonstans med hennes familj eller något. För att hon vill bara komma bort från allt hemma och Harry. Medan Tessa är borta, så har alla killar och hennes tjej kompisar en film kväll. Där dom tittar på alla bilder från resan. Då var det massor med fina bilder på Tessa och sedan några bilder när man ser att hon har haft det tufft. Du fattar?! Hoppas jag. Då märker Harry att han verkligen saknar Tessa.

När Tessa är borta i semester, så tittar hon i en tidning där hon ser att Harry och Ally har gjort slut eller något. Så när hon flyger hem, så väntar Harry på henne vid flygplatsen. Eller jag vet inte? Du får bestämma, det där var bara en inspiration, hehe.

2012-08-19 @ 10:11:17
Postat av: Majmona :)

Hej! :) Jag läser din blogg och den ägeer! Skriv mer! .. Skulle man kunna länka varandra??? Jättebra blogg Puss* <3

2012-08-22 @ 21:33:37
URL: http://www.setfiretotherain.devote.se
Postat av: Elsa

SLRIV NÄSTA KAPITEL!! Beroende.......

2012-08-23 @ 17:17:10

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0